سازمان بسیج حقوقدانان قم سال گذشته ۵۲ زندانی را آزاد کرد

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان قم گفت: این سازمان سال گذشته اقدام به آزادی ۵۲ زندانی با اولویت جرایم غیرعمد کرد و دراین راستا تمرکز ما روی مُعاضِدَت و مشاوره حقوقی به مردم استان بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سرهنگ پاسدار حسین کاظمی اظهار داشت: هر ماه حداقل یک هفته در قبل و بعد از برگزاری مراسم نماز جمعه در خدمت مردم و پاسخگوی پرسش‌های آنان هستیم.

وی با بیان اینکه طرح «میز خدمت» را در آیین نماز جمعه با حضور وکلای پایه یک دادگستری استان قم برگزار می‌کنیم، افزود: همچنین در این طرح از مشاوران حقوقی بانک و بیمه دعوت می‌نماییم تا در امور مرتبط جوابگوی سئوال‌های مردم باشند.

وی خاطرنشان کرد: در تمام بخش های استان قم نیز طرح «میز خدمت» را در مراکز بسیج اجرایی کرده ایم.

کاظمی با اشاره به اجرای طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» گفت: هر کدام از مساجد در این زمینه درخواست داشته باشند، در خدمت مردم در مسجدها برای اجرای معاضدت و مشاوره حقوقی هستیم.

وی افزود: هیات امنای مساجد استان برای اجرای طرح مذکور، می توانند با شماره تلفن ۳۷۷۱۰۴۴۳ با پیش‌شماره ۰۲۵ تلفن سازمان بسیج حقوقدانان استان قم تماس بگیرند و یا در پیام‌رسان ایتا به کانال این سازمان مراجعه کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود، به اجرای طرح «اَحرار» توسط این سازمان اشاره و بیان کرد: در این طرح اقدام به آزاد زندانیان با اولویت جرایم غیرعمد می‌کنیم.

کاظمی افزود: یک طرح دیگر با عنوان «هر مسجد، آزادسازی یک زندانی» در دست اجرا داریم که هر مسجد تا ماه محرم بتواند با جمع‌آوری کمک های مردمی و افراد نیکوکار یک زندانی با اولویت جرایم غیرعمد را آزاد کند.

وی اظهار داشت: همچنین از سال گذشته تاکنون حدود ۳ هزار بسته معیشتی با همکاری ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان، در بین خانواده های زندانی نیازمند توزیع شده است.

طرح «میز خدمت» هر هفته با حضور مسئولان و کارشناسان یکی از دستگاه‌های استان در مصلای قدس شهر قم، پیش از برگزاری آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه انجام می‌شود و مردم می‌توانند به صورت مستقیم مسایل، مشکلات، خواسته‌ها، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را با مسئولان در میان بگذارند.


انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/33032
اخبار مرتبط

نظرات شما