تالاب کوه نمک قم از زباله‌ پاکسازی شد

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قم گفت: جمعی از اعضای تشکل های مردم نهاد محیط زیست به همراه مدیرکل و کارکنان این اداره کل، تالاب کوه نمک این استان را از زباله‌های رهاشده پاکسازی کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید محمدرضا بهشتی پور اظهار داشت: همه ساله به مناسبت روز جهانی «زمین پاک» برنامه های متعددی در چندین کشور با هدف توجه و آگاهی دادن نسبت به اهمیت حفظ و حراست از زمین و طبیعت برگزار می شود.

وی با اشاره به شعار جهانی روز زمین پاک امسال با عنوان «سرمایه گذاری در زمین با کاهش پلاستیک»، گفت: امروزه مصرف روزافزون پلاستیک به عنوان یک معضل جهانی، بلای جان محیط زیست و طبیعت شده است. 

وی  با بیان اینکه گسترش انواع زباله ها و پسماندهای خانگی و صنعتی، قطع درختان و مصرف بی رویه آب، سلامت زمین را به شدت به مخاطره انداخته است، خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از گردشگران در کشورمان با حضور در دامان طبیعت، زباله های خود را غیرمسئولانه در محیط زیست رها می کنند.

وی با بیان اینکه همه مردم و مسئولان باید برای نجات طبیعت از معضل بحرانی پسماند اقدام کنند، تصریح کرد: به مناسبت هفته زمین پاک، جمعی از اعضای تشکل های مردم نهاد و کارکنان اداره کل محیط زیست، تالاب ارزشمند کوه نمک و محیط پیرامون آن را از زباله های رها شده پاکسازی کردند.

تالاب کوه نمک در کیلومتر ۱۵ از جاده قم به جعفریه و در دشت گازران قرار دارد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/33112
اخبار مرتبط

نظرات شما