قم از مهمترین قطب‌های پرورش دام کشور است

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: این استان با دارا بودن حدود هفت‌هزار واحد دامپروری از مهمترین قطب‌های پرورش دام کشور به شمار می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد رضا حاجی رضا بیان کرد: در همین رابطه سالانه در استان قم بیش از ۳۰‌ هزار تُن گوشت قرمز و ۱۸۰ هزار تُن شیر تولید می‌شود که نشان‌دهنده ظرفیت بالای این استان در حوزه دامپروری است.

وی افزود: علاوه بر ظرفیت بالای دامپروری و تولید قابل توجه محصولات دامی در قم، این استان یکی از مناطق مهم بارانداز دام در کشور است و دام بسیاری از استان‌ها برای قیمت‌گذاری،‌ فروش و کشتار به قم آورده‌ می‌شود.

وی ادامه داد: این موضوع موقعیت خاصی را برای قم ایجاد کرده‌است که می‌توان به چشم یک فرصت اقتصادی به آن نگاه کرد و با ایجاد بسترهای لازم، زمینه سرمایه‌گذاری، تولید محصولات متنوع و اشتغال پایدار را در حوزه دامپروری استان گسترش داد.

حاجی رضا گفت: دامپروری در قم سابقه‌ای بسیار طولانی دارد و دامپروران به خوبی می‌دانند که چگونه دام خود را با توجه به شرایط خاص آب‌وهوایی این استان پرورش و محصولات غذایی مورد نیاز مردم را از این طریق تولید کنند.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی قم در ارتباط با حوزه تولیدات دامی به دنبال استفاده از جدیدترین فناوری‌های موجود در صنعت دامپروری به منظور بالابردن سطح کمی و کیفی محصولات این حوزه و تامین امنیت غذایی مردم استان است.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/33294
اخبار مرتبط

نظرات شما