راه اندازی یک گشت ارشاد متفاوت و ویژه / قرارگاهی در زمینه عفاف و حجاب تشکیل شد

معاون فرهنگی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان گفت: به منظور افزایش روز افزون سرمایه اجتماعی دولت، گشت ارشاد مسئولان در استان همدان راه اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام محمد عسگری در دیدار اعضای ستاد امر به معروف با استاندار همدان افزود: سیاست های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر همدان با چهار رویکرد احیای فریضه های مغفول مانده، حمایت از آمران و ناهیان و گروه های مطالبه گر، نظارت بر عملکرد دستگاه اجرایی حاکمیتی و بخش خصوصی و  رشد و توانمند سازی مجموعه ستاد تدوین شده است، به گفته وی، ستاد امر به معروف با سازماندهی نیروها در این چهار بخش به عنوان بازوی اجرایی دولت برعملکرد دستگاه ها نظارت دارد.

معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان اظهار داشت: برنامه های ستاد احیا چهار لایه مخاطب دارد که شامل عموم مردم، آمران به معروف و ناهیان از منکر تشکل ها، شورای امر به معروف محلات، مساجد و دیگر بخش ها و دستگاه های حاکمیتی است. 

حجت الاسلام عسگری با بیان اینکه ۱۲ سرفصل کاری برای ستاد امر به معروف در نظر گرفته شده است، گفت: نظارت بر روند اجرای برنامه ها و سیاست های کلی ستاد احیا، به روز رسانی آنها و بازخورد گیری از سطح جامعه مهمترین آنها است.

 

 

وی ادامه داد: ۱۶ راهبرد  مشتمل بر ۸۱ عملیات برای ستاد احیا پیش بیش شده  که اولویت معاونت علمی و آموزشی ستاد احیای امر به معروف، هدف اش ترویج این فرهنگ است.

معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان افزود: در فضای آموزش با توجه به وجود اختلاف نظر و ضرورت ایجاد یکپارچه سازی در این زمینه ، ستاد مرکز بر اساس منویات رهبری فرزانه انقلاب و اندیشه های شهید مطهری محتوا هایی آماده ارائه کرده است.

 

 

حجت الاسلام عسگری تصریح کرد: به همسان سازی و یکپارچه کردن عملیات های جریان ساز یک شورا، وحدت رویه در تبلیغات رسانه و محیطی، تهیه محتوا مناسب با رویکرد مدیریت و مهندسی افکار عمومی در مسیر صحیح در دستور کار است.

وی از راه اندازی خبرگزاری تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در سالجاری خبرداد و گفت: راه اندازی رسانه تخصصی بر اساس سیاست های کلی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دنبال می شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان نیز گفت: برنامه‌های های ستاد در ۶ سال گذشته به صورت هیاتی بوده اما هم اینک این برنامه ها مدون شده است.

«غلامرضا فریدونی» اضافه کرد: قرارگاهی به فرماندهی سردار سپهر در تهران در زمینه عفاف و حجاب تشکیل شده است هر چند وضعیت همدان در این باره مناسب است.

وی تاکید کرد: با وجود مناسب بودن وضعیت حجاب در استان همدان اما نباید به این موضوع بسنده کرد باید در کنار جلوگیری از تسری و شیوع بدحجابی نسبت به ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب تلاش شود.

فریدونی اظهار داشت: در حوزه قرارگاه عفاف و حجاب معتقد به بهره گیری از توان گروه های جهادی بوده البته می توان از توان تشکل های مردمی هم استفاده کرد. 



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/33516
اخبار مرتبط

نظرات شما