مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده مرکز بهداشت استان قم:

ارائه خدمات رایگان به مادران باردار و نوزادان در قم

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده مرکز بهداشت استان قم گفت: خدمات قبل، حین و بعد از بارداری به مادران و خدمات به نوزادان در مراکز بهداشت قم به صورت رایگان ارائه می شود.

معصومه فرشیدمقدم مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده مرکز بهداشت استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: برای مادران در حوزه بهداشت خدمات رایگان ارائه می شود از جمله مراقبت های پیش از بارداری که بایستی حداقل سه ماه قبل از اقدام به فرزندآوری دریافت شود و شامل یک ارزیابی کامل از سلامت مادر و ارائه آموزش‌های تغذیه ای واصلاح سبک زندگی است.


فرشید مقدم گفت: این مراقبت موجب می شود مادر با شرایط مطلوب وارد دوران بارداری گردد و یک بارداری کم عارضه را سپری کرده و نوزاد سالم به دنیا آورد .


مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده مرکز بهداشت استان قم خاطر نشان کرد: همچنین ارائه خدمات و مراقبت های دوران بارداری در مراکز بهداشت استان رایگان است که از ابتدای بارداری شروع و تا انتهای بارداری ادامه دارد و به حفظ و ارتقای سلامت مادر و جنین کمک می کند و شامل مراقبتهای بارداری ، شناسایی و پیگیری عوارض بارداری، آموزش تغذیه و آمادگی برای زایمان طبیعی و نحوه مراقبت از نوزاد آینده است .


وی خاطر نشان کرد: در دوران پس از زایمان نیز سه نوبت مراقبت رایگان تا ۴۲ روز پس از زایمان ارائه می گردد و شامل کمک به شیردهی مطلوب به نوزاد، مراقبت از سلامت مادر و شناسایی و درمان عوارض پس از زایمان من جمله  عفونت و خونریزی پس از زایمان می باشد  حمایت و مراقبت روحی و سلامت روان مادر از برنامه های دیگر این دوران است .

فرشید مقدم تصریح کرد: کلیه خدمات و مراقبت های دوران پیش از بارداری، بارداری و پس از زایمان توسط یک تیم شامل ماما، پزشک ، مراقب سلامت، کارشناس تغذیه و کارشناس سلامت روان بصورت رایگان انجام می گیرد و در صورت نیاز به خدمات تخصصی ، ارجاع به سطوح تخصصی انجام می گیرد.

مدیرگروه سلامت جمعیت و خانواده مرکز بهداشت دامه داد: برای دریافت این مراقبت‌ها مادران بایستی به نزدیکترین پایگاه سلامت یا خانه بهداشت مراجعه نماید و پرونده الکترونیک تشکیل داده و  مراقبتها را رایگان دریافت نماید.


وی اضافه کرد: این پایگاهها در تمام محلات قم وجود دارد و خدمات آنها در دسترس همشهریان قرار دارد.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/33685
اخبار مرتبط

نظرات شما