علت بسیاری از تصادفات نقص ایمنی و فنی خودروها است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:بسیاری از تصادفات به دلیل نقص ایمنی و بدنه ضعیف خودرو و همچنین وجود برخی از ایرادات فنی خوردوها است که خسارات زیادی را به مردم تحمیل می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری روز دوشنبه در دیدار سرپرست و جمعی از معاونین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، به اقدامات وزارت صمت در خصوص خودرو اشاره کرد و اظهار داشت: عوامل مختلف در قیمت خودرو در کشور تأثیرگذار است که در این بین سرمایه‌ای بودن این کالا مهم‌ترین عامل است و در واقع خودرو مصرفی محسوب نمی‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: زمانی که خودرو به عنوان سرمایه شناخته می‌شود و در عین حال نقدینگی نیز در دست مردم زیاد باشد، مشکلاتی در این زمینه ایجاد می‌شود.

ذوالنوری با بیان اینکه هنگامی که بازار سرمایه نامطمئن باشد مردم اطمینانی به بازار و اقتصاد نخواهند داشت افزود: اطمینان در اقتصاد به این معناست که مردم بدانند جریان اقتصاد کشور از نقطه عطف و مقطعی مشخص، به سمت یک روند یکنواخت حرکت می‌کند و پرفراز و نشیب نیست، یعنی باید رفتار دولت و اقتصاد کشور قابل پیش بینی باشد.

نماینده قم در خانه ملت بیان کرد: وقتی این رفتار قابل پیش بینی شد مردم می‌توانند سرمایه را در بخشی مطمئن قرار دهند، آنچه سالیان سال نشان داده مردم سرمایه را به ارز و سکه تبدیل می‌کنند چون می‌دانند ضرر نمی‌کنند.

وی گفت: وقتی در بازار ثبات نیست و فراز و نشیب زیاد است، مردم می‌خواهند موجودیت خود را حفظ کنند، یکی از این بازارها، بازار خودرو است، منتها خودرو وسیله‌ای است که هم زمان می‌توانند از آن نیز استفاده کنند و هم به سود برسند، پس ثبات و عدم ثبات اقتصادی نیز در قیمت خودرو تأثیر دارد.

ذوالنوری تصریح کرد: بخشی از کشور به دنبال خودروی لاکچری و یا با کیفیت و دارای امنیت بالا هستند که با آن ملاک‌های اقتصادی که در نظر داریم نمی‌سازد و دولت باید در این باره فکری کند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی از صنایع با ۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند و نیاز به توسعه دارند و اگر جاذبه‌هایی را برای تولید کننده در نظر بگیریم و برخی از تعرفه‌ها را نگیریم می‌توان در مقطع زمانی خودرو سازی را نجات داد.

وی تصریح کرد: بسیاری از تصادفات به دلیل نقص ایمنی و بدنه ضعیف خودرو و همچنین وجود برخی از ایرادات فنی است که خسارات زیادی را به مردم تحمیل می‌کند لذا نیاز به مدیریت در تولید خودروی اقتصادی داریم و از طرفی قیمت‌های افسار گسیخته را باید مهار کرد.

ذوالنوری گفت: طرح درج قیمت تولیدکننده و شفافیت آنالیز قیمت‌ها، شاهکار وزارت صمت است و آنالیز دقیق قیمت‌ها مانع از افزایش قیمت می‌شود، همچنین باید مسیر ارز ترجیحی اعمال مدیریت شود.



انتهای پیام/


منبع:مهر
http://qomefarda.ir/33847
اخبار مرتبط

نظرات شما