برپایی جشن دختران آفتاب با حضور ۶۰۰۰ دانش آموز در حرم بانوی کرامت

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم از برپایی جشن دختران آفتاب با حضور ۶۰۰۰ دانش آموز قمی و بانوان فرهنگی در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) در حرم بانوی کرامت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علیرضا رحیمی با تبریک در پیش بودن ایام دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) که به نام روز دختر نامگذاری شده است اظهار داشت: ابعاد مختلف شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) به خصوص در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌بایست برای دختران و بانوان تبیین شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم، با اشاره به حضور فعال و تأثیر گذار دختران و بانوان در عرصه آموزش و پرورش بیان داشت: حدود ۷ میلیون نفر از جامعه آموزش و پرورش کشور را دختران دانش آموز، بانوان فرهنگی، دانشجویان معلم تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به راه اندازی دبیرخانه دائمی برنامه ریزی و بزرگداشت روز دختر در آموزش و پرورش استان قم افزود: برنامه ریزی هایی در این ستاد به مناسبت روز دختر صورت گرفته و به همین مناسبت نخستین جشن بزرگ دختران با عنوان دختران آفتاب در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در برپایی این جشن نهادهایی همچون معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، امور زنان وزارت آموزش و پرورش، دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم، سازمان بسیج جامعه زنان، شهرداری قم، صداوسیمای مرکز قم و آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س) مشارکت دارند.

رحیمی با اشاره به جزئیات برگزاری جشن بزرگ دختران ادامه داد: این جشن از ساعت ۱۷ روز چهارشنبه ۱۱ خردادماه با حضور مسئولانی از وزارت آموزش و پرورش و بیش از ۶ هزار دانش آموز دختر، دانشجو معلمان دختر دانشگاه فرهنگیان قم و بانوان فرهنگی استان در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم اضافه کرد: رونمایی پوستر جشنواره فاطمی، اجرای گروه سرود، تقدیر از تعدادی از دانش آموزان نخبه و قرائت عهدنامه توسط دختران شهدا و همچنین سخنرانی یکی از مسئولان وزارت آموزش و پرورش بخشی از برنامه‌های این جشن است.

رئیس دبیرخانه دائمی برنامه ریزی و بزرگداشت روز دختر عنوان کرد: این جشن با اجرای نجم الدین شریعتی همراه خواه-د بود و به صورت زنده از طریق سامانه شاوک آموزش و پرورش برای تمامی استان‌های سراسر کشور پخش خواهد شد.


انتهای پیام/


منبع:مهر
http://qomefarda.ir/33848
اخبار مرتبط

نظرات شما