پزشکان قم در دفاع مقدس ۱۰ هزار عمل جراحی انجام داده‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: در دوران دفاع مقدس بیش از ۱۰ هزار عمل جراحی زیر آتش دشمن توسط پزشکان قمی انجام شد که در نوع خود بسیار ارزشمند است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دکتر مهدی مصری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اقدامات مؤثر بهداری رزم استان قم در دوران دفاع مقدس، گفت: بیش از ۱۰ هزار عمل جراحی در آن دوران و زیر آتش دشمن توسط پزشکان قمی انجام شد که در نوع خود بسیار ارزشمند است و نشان‌دهنده ایثار و مقاومت این عزیزان است.

وی به فعالیت باغ‌ موزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: باید فضایی برای اقدامات بهداری رزم و شهدای سلامت در این باغ‌ موزه در نظر گرفته شود و از سوی دیگر چاپ آثار و خدمات این عزیزان را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اهمیت ترویج سیره شهدا گفت: اساتید در دانشگاه‌ها باید به این امر توجه داشته و ما نیز در دانشگاه علوم پزشکی قم در راستای ترویج سیره شهدا تأکید داریم.

دکتر مصری قم نیز در این جلسه گفت: ۳۰۲ دانشجو خانواده ایثارگر در دانشگاه علوم پزشکی قم مشغول تحصیل هستند که باید همواره در راستای تکریم از این عزیزان تلاش کنیم.

وی بیان داشت: به‌منظور پاسداشت از این شهدای والامقام، بزرگ‌ترین مجتمع پردیس دانشگاهی علوم پزشکی قم به نام شهید والامقام شهید سید مرتضی قاضی از شهدای حوزه بهداشت و درمان دوران دفاع مقدس و کلینیک بیمارستان شهید بهشتی نیز به نام شهیده اسماعیلی از شهدای مدافع سلامت نام‌گذاری شد.

احمد حاجی‌زاده، معاون استاندار قم هم در این جلسه، گفت: باید برنامه‌ریزی‌های مدونی در راستای معرفی سیره و روش شهدای گرانقدر انجام دهیم و با توجه به فضای علمی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم، انتظار است که دانشگاه اقدامات اساسی‌تری را انجام دهد.

وی با اشاره به اهمیت کار برای معرفی شهدا، گفت: امروز جامعه تشنه بهره‌گیری از معارف شهدا است و شهدا نیز برکت را به کار می‌دهند.

معاون استاندار قم ادامه داد: سبک زندگی و روش و منش شهیدان باید در میان مدیران ما گسترش یابد که نتیجه آن نیز بر روی کارمندان و جامعه خواهد بود.

معاون استاندار قم با طرح این سوال که دانشجویان حوزه پزشکی، چند شهید حوزه سلامت را می‌شناسند؟، گفت: باید بر روی این مسائل کارکرد و تا جایی که می‌توان آن‌ها را با سیره این شهدای والامقام آشنا کنیم.

حاجی‌زاده به دوران کرونا اشاره کرد و گفت: در همین دوران کرونا شاهد بودیم که چگونه مدافعان سلامت در عرصه مبارزه با کرونا جنگیدن و با ایثار و مقاومت از مردم دفاع کردند و این نمونه‌ای از فداکاری جوانان این مرز و بوم است.

وی بابیان اینکه اولین پیام شهدا حفظ نظام است، گفت: شهدای بهداشت و درمان نماد مقاومت و ایثار و فداکاری بودند و در زیر رگبار گلوله دشمن، بیمارستان و بهداری دایر کرده تا خدمات‌رسانی کنند.

پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/34202
اخبار مرتبط

نظرات شما