دستور مهم ریکاردو بعد از جدایی دانشگر/ معمای بزرگ در خصوص ۴بازیکن استقلال

سرمربی پرتغالی جدید استقلال کم‌کم در حال تثبیت جایگاه خود بوده و می‌خواهد این مسئله را به همه تفهیم کند که در امور تاکتیکی حرف اول و آخر را می‌زند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مصطفی آجورلو در جریان جلسه معارفه صراحتاً اعلام کرد به هیچ عنوان در امور فنی دخالت نمی‌کند و این حرف معنی بسیاری داشت چون وقتی مدیرعامل چنین چیزی می‌گوید یعنی اینکه اعضای هیئت‌مدیره هم شاید بتوانند پیرامون بازیکنان نظری بدهند اما تصمیم‌گیری نمی‌توانند بکنند و همه چیز در نهایت به دفتر کار ریکاردو ساپینتو بازمی‌گردد.

تمدید نفرات با نظر خودم

ریکاردو تاکنون سابقه کار در فوتبال ایران را نداشته و کاملاً طبیعی است که بازیکنان شاغل در لیگ برتر ما را نشناسد. قاعدتاً او حتی تعدادی از لژیونرهای ما را هم نمی‌شناسد ولی حکایت بازیکنانی که فصل قبل برای استقلال توپ زده‌اند کاملاً متفاوت است. او در جریان سفر کوتاه به تهران با صراحت اعلام کرد شروع به تماشای فیلم مسابقات استقلال در فصل گذشته کرده و این روند را ادامه خواهد داد. قطعاً ریکاردو طی روزهای اخیر بارها و بارها خلاصه بازی‌های استقلال را دیده و شناخت مناسبی نسبت به سرمایه‌های انسانی فصل گذشته این تیم که همراه با فرهاد مجیدی قهرمان شدند، پیدا کرده است به همین خاطر می‌خواهد خودش در مورد تمدید نفرات تصمیم بگیرد. براساس خبری که ظهر دیروز به گوش ما رسید، سرمربی استقلال پیغام داده در مورد تمدید قرارداد بازیکنان فصل گذشته استقلال خودش تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کند و باشگاه هر اقدامی که می‌خواهد انجام بدهد باید قبل از آن با او هماهنگ کند چون نمی‌خواهد سرمایه‌های مد نظرش را مثل محمد دانشگر از دست بدهد یا اینکه فهرست بازیکنانش را با مهره‌هایی پر کند که به هر دلیلی در پازل تاکتیکی او نقشی ندارند.

 

 

مشاوره برای جذب بازیکنان جدید

داستان به خدمت گرفتن بازیکنان جدید اما تا حد قابل ملاحظه‌ای متفاوت است. ساپینتو از بازار ایران اطلاعی ندارد و قرار شده بعضی از اعضای هیئت‌مدیره مانند پرویز مظلومی و محمد مؤمنی پیرامون این مسئله به او کمک کنند. سجاد شهباززاده در زمانی جذب شد که استقلال سرمربی نداشت ولی حالا شرایط متفاوت از قبل شده و اگر قول و قرار قبلی کنار گذاشته نشود، بازیکنان جدید باید همراه با فیلم مسابقاتشان در اختیار ریکاردو قرار بگیرند تا او پس از بررسی جوانب امر تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

معمای بازیکنان قرضی

تنها معمای باقی مانده در این رابطه، شرایط بازیکنان قرضی استقلال مثل نفراتی که فصل گذشته در اندیشه‌های تاکتیکی فرهاد مجیدی جایی نداشتند و به همین خاطر راهی تیم‌های دیگر شدند از متین کریم‌زاده و فردین رابط گرفته تا آرش رضاوند و امین قاسمی نژاد. این‌طور که مدیران استقلال می‌گویند، قرار است سرنوشت آنها هم توسط مرد پرتغالی به طور دقیق مشخص شود و حتی شاید بعضی از این نفرات به صورت موقت اجازه تمرین کردن با استقلال را هم پیدا کنند ولی در نهایت باید ساپینتو نظر بدهد که بمانند یا بروند. پیرامون بازیکنان قرضی به نظر می‌رسد فقط آرش رضاوند شانس بالایی برای بازگشت دارد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/34637
اخبار مرتبط

نظرات شما