رقابت ۲۲ هزار و ۸۸ قمی در آزمون سراسری سال جاری

نماینده سازمان سنجش در قم گفت: ۲۲ هزار و ۸۸ داوطلب استان قم در آزمون سراسری ورودی دانشگاه‌ها شرکت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،عباس حبیب زاده صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲۲ هزار و ۸۸ داوطلب از استان قم در آزمون سراسری ورودی دانشگاه‌ها ثبت نام کردند، اظهار کرد: از این تعداد بالغ بر ۶۱ درصد شرکت کنندگان خانم و ۳۹ درصد آقا هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد داوطلبین آزمون سراسری در قم مربوط به رشته علوم تجربی است، گفت: رشته علوم تجربی با ۸ هزار ۷۰۱، گروه علوم انسانی با ۶ هزار و ۴۴۱ نفر، گروه زبان ۲ هزار و ۶۲۷ نفر، گروه ریاضی ۲ هزار و ۳۵۹ نفر و هنر یکهزار و ۹۵۸ نفر به ترتیب بیشترین تا کمترین شرکت کننده را در آزمون سراسری امسال دارند.

نماینده سازمان سنجش در استان قم به نحوه برگزاری آزمون اشاره کرد و گفت: آزمون سراسری گروه ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز نهم تیرماه و آزمون گروه علوم تجربی نیز دهم تیرماه در آموزش و پرورش استان و دانشگاه مفید برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه قم همزمان با آموزش و پرورش و دانشگاه مفید در روزهای نهم و دهم تیرماه میزبان داوطلبین آزمون گروه‌های فنی و ریاضی و علوم انسانی است، افزود: آزمون سراسری امسال صبح روز چهارشنبه ۸ تیرماه در گروه هنر در دانشگاه قم آغاز و با رقابت داوطلبان گروه زبان‌های خارجی در روز شنبه دوازدهم تیر در دانشگاه قم به پایان خواهد رسید.

حبیب زاده خاطرنشان کرد: آزمون گروه آزمایشی هنر صبح چهارشنبه ۹ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنجشنبه ۱۰ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۱۰ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۱۱ تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی صبح شنبه ۱۲ تیر برگزار می‌شود.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/34680
اخبار مرتبط

نظرات شما