ضرورت ساماندهی وضعیت سکنه منطقه دامشهر قم

فرماندار قم گفت: باید ساماندهی سگ‌های ولگرد در این منطقه نیز تا یک هفته آینده انجام شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عباس ذاکریان در گفتگوی ویژه خبری شبکه نور با تاکید بر ضرورت ساماندهی وضعیت منطقه دامشهر گفت: باید ساماندهی سگ‌های ولگرد در این منطقه نیز تا یک هفته آینده انجام شود.

فرماندار قم با بیان اینکه شهرداری‌ها متولی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری در شهر‌ها هستند افزود:دهیاری‌ها در روستا‌ها و در محیط‌های شخصی نیز مسئول کنترل جمعیت حیوانات با شخص حقیقی است.

وی با اشاره به حمله چهار مورد سگ در یک ماه گذشته در منطقه دام شهر تصریح کرد: متاسفانه دو کودک در این چهار حادثه فوت کردند و، چون این منطقه محصور شده، کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به عهده مدیرعامل مجتمع دام شهر است.
مدیرعامل مجتمع دامشهر هم در این جلسه با اشاره به فاصله ۱۴ کیلومتری دام شهر با شهر قم گفت: از ابتدای سال تا کنون در سه مرحله حیوانات ناقل بیماری در این منطقه جمع آوری شده اند.

آقای ناصر رعیت پور با تاکید بر اینکه دام شهر محل زندگی خانوادگی نیست و تنها مسئولیت تامین آب و جمع آوری زباله بر عهده بنده است نه مسائل اجتماعی و بهداشتی افزود: این مجتمع به تنهایی توانایی امکان جمع‌آوری سگ‌های منطقه را ندارد و تمامی دستگاه‌ها باید پای کار باشند.

معاون دادستان قم هم با بیان اینکه دستگاه قضایی در این زمینه به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و واحد‌های مربوطه دستورالعمل‌های لازم را طبق قانون ارسال کرده گفت: قطعا اگر کسی در این زمینه از قانون تخطی کند، با شدت با آن برخورد خواهد شد.

آقای روح الله مسلم خانی با اشاره به ضرورت نقش نظارتی مسئول مجتمع دامشهر افزود: اینکه بگوییم در دام شهر انسان زندگی میکند و نمی‌شود آن منطقه را خالی از سکنه کرد، توجیه است.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/34780
اخبار مرتبط

نظرات شما