رشد بیش از ۶۰ درصدی تولید کودهای شیمیایی یارانه ای در قم

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم گفت:تولید کودشیمیایی یارانه ای در استان در ۳ ماه نخست امسال نسبت به مشابه سال قبل بیش از ۶۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،حسین زند گفت: در ۳ ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰ هزار تن انواع کود‌های شیمیایی یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه تامین و به انبار‌های تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در استان قم حمل شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم می گوید:برنامه کودی سال ۱۴۰۱ استان قم، ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی به میزان ۲۰ هزار تن شامل کود‌های ازته، فسفاته و پتاس بوده  که با تولید بیش از ۱۰ هزار تن در ۳ ماه ابتدای امسال نسبت به مقدار ۶ هزار تن مدت مشابه سال قبل، بیش از ۶۰ درصد رشد داشته است.

به گفته او از ابتدای سال ۱۴۰۱، کود‌های شیمیایی یارانه‌ای فسفاته، پتاسه را با قیمت‌های جدید و کاهش ۴۵ درصدی نسبت به سال گذشته در اختیار کشاورزان قرار دادیم.

زند گفت:پیرو این کاهش قیمت شاهد افزایش معنادار میزان مصرف کود‌های فسفاته و پتاسه در ۳ ماه ابتدای امسال در استان بوده ایم به گونه‌ای که این میزان مصرف در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ برابر افزایش داشته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم می گوید: از ابتدای امسال  تا پایان خرداد ماه بیش از ۵۰ درصد برنامه ابلاغی کودی سال ۱۴۰۱ استان قم محقق  شده است و  بدین ترتیب و با ادامه روند حمل و تدارک مستمر کود‌ها، کشاورزان عزیز و زحمتکش و بهره برداران بخش کشاورزی بدون هیچگونه دغدغه و نگرانی از بابت تامین کود‌های شیمیایی مورد نیاز خود به استقبال کشت محصولات مورد نظر خود خواهند رفت.

به گفته او  وضعیت ذخیره سازی کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان استان به صورت مستمر توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم رصد می شود و اقدامات لازم برای تامین این محصول به منظور حمایت هرچه بیشتر فعالان بخش کشاورزی استان صورت می‌گیرد. 


انتهای پیام/


منبع:باشگاه خبرنگاران
http://qomefarda.ir/34972
اخبار مرتبط

نظرات شما