مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری قم:

نرخ پارکینگ در قم کمتر از تمام کلانشهرها است

مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه تجهیزات و امکانات ایمنی پارکینگ زائر مدام چک می شود، گفت: نرخ پارکینگ عمومی در قم برغم امکانات و تجهیزات بکار رفته در آن کمتر از اغلب کلانشهرهای کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسین شعبان زاده ظهر امروز در میزگرد دفتر فارس با عنوان پارکینگ با اشاره به معضلات ایمنی پارکینگ طبقاتی زائر خاطرنشان کرد: امکان ورود خودروهای آتشنشانی به این پارکینگ وجود ندارد و صرفا از فضای بیرونی آن امکان اطفاء حریق وجود دارد.
وی ادامه داد: آب پاش های سقفی این پارکینگ به صورت مستمر و مداوم توسط عوامل پارکینگ و مامورین آتش نشانی چک می شوند و منبع آب این آب پاش های همیشه پر می باشد.
مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: ۱۵۰عدد کپسول آتشنشانی به همراه سایر تجیهزات مورد نیاز این پارکینگ بصورت مستمر رصد و پایش می شود و از نظر تجیهزات ایمنی، مشکی وجود ندارد.
وی ادامه داد: 90درصد حریق های رخ داده در این پارکینگ توسط عوامل خود پارکینگ که در خصوص اطفا حریق آموزش های لازم را کسب نموده اند خاموش شده است.
شعبان زاده عنوان کرد: خروجی های اضطراری پارکینگ طبقاتی زائر نیز بصورت مستمر پاکسازی شده و اختلال یا مشکلی احساس نمی شود.
وی افزود: جداسازی مسیرهای خروج اضطراری از مسیرهای اصلی، اصلاح خط کشی، برطرف کردن موانع فیزیکی خروجی این پارکینگ بصورت مستمر در حال اصلاح است.
مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به برخی مباحث ایمنی تونل غدیر یادآور شد: اجرای خط کشی ها و اصلاح نورپردازی ها برای کاهش مخاطرات موجود در حال انجام است.
وی با اشاره به مباحث پارکینگ شهید کاظمی گفت: پروژه شهید کاظمی در قالب یک پروژه تجاری- ترافیکی در نظر گرفته شده است، سهم شهرداری قم از این پارکینگ ۳۰ درصد است و مابقی سهم این پروژه از یک شرکت خصوصی به بانک شهر استان منتقل شده است؛ پیش بینی می شود ۳ هزار جای پارک در نهایت در این محل احداث شود.
شعبان نزاده عنوان کرد: نرخ پارکینگ عمومی در قم برغم امکانات و تجهیزات بکار رفته در آن کمتر از اغلب کلانشهرهای کشور است.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/35196
اخبار مرتبط

نظرات شما