۲۵ واحد نانوایی در قم نان کامل پخت می‌کنند

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت:‌ ۲۵ واحد نانوایی در قم، نان کامل با درصد سبوس بالا پخت می‌کنند و یکی از کارخانه‌های تولید آرد استان نیز به صورت نمونه آرد مورد نیاز پخت نان کامل را عرضه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سعید محمدی بیان کرد: مصرف نان کامل به دلیل داشتن درصد سبوس بالا برای سلامت مردم بسیار خوب است و در همین رابطه گسترش واحدهای عرضه‌کننده این نوع نان را در قم دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به این که ترویج استفاده از نان کامل در رسانه‌ها به ارتقای سطح سلامت عمومی کمک می‌کند، افزود: به همین دلیل ما در استان قم به دنبال آن هستیم که در همه مناطق و محله‌ها مردم به این نوع نان دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده برای آشنا ساختن هرچه بیشتر مردم با خواص نان کامل، مصرف این نوع نان در قم رو به افزایش است و اکنون تعداد قابل توجهی از شهروندان برای مصرف روزانه خود از این نوع نان استفاده می‌کنند.

محمدی گفت: در همین راستا برای مردم تبیین شد که رنگ تیره‌تر نان‌های کامل نسبت به سایر نان‌ها به دلیل کیفیت پایین‌تر آن نیست بلکه اتفاقا این رنگ نشان از کیفیت مطلوب نان به دلیل سبوس بالای موجود در آن است.

وی ادامه داد: فرهنگ‌سازی برای استقبال گسترده از عرضه نان کامل در قم همچنان ادامه می‌یابد و در این رابطه ما از اصحاب رسانه استان می‌خواهیم به ما کمک کنند تا خواص استفاده از این نوع نان برای مردم بیان شود.

مدیرکل غله قم همچنین با تاکید بر تلاش نانوایان فعال در این استان برای عرضه نان مطلوب به مردم، گفت: نانوایان در زمینه استفاده از سهمیه آرد نانوایی خود که در اصل مال مردم است، نهایت دقت خود را به کار می‌گیرند تا نان به خوبی و با کیفیت لازم به دست مردم برسد. 

به طور کلی حدود ۹۰۰ نانوایی در سطح شهر و مناطق مختلف استان قم فعال است و نانوایان در این استان انواع نان های مورد علاقه مردم را تولید می‌کنند. 

پنج کارخانه تولید آرد در قم فعال است و میزان آرد مصرفی نانوایی‌ها در این استان در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تُن است.


انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/35279
اخبار مرتبط

نظرات شما