معاون سیاسی استاندار قم:

تمام ظرفیت های قم برای برپایی کنگره شهدا به کار گرفته شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: همه دستگاه‌های استانی و ظرفیت‌ها بایستی بسیج شوند و در راستای برگزاری کنگره و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  احمد حاجی‌زاده امروز در نشست هم‌اندیشی مسئولان کنگره ملی شهدای استان قم با مدیران رسانه‌ها که در سالن کنفرانس شهید جمکرانی خانه معلم قم برگزار شد، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در کشور خودشان به تنهایی بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مدیریت می‌کنند، اظهار کرد: کل کنگره‌ها که سالانه در سراسر کشور برگزار می‌شود، با مدیریت شخص رهبری است و ایشان همه برنامه‌ها را رصد کرده و درباره تامین بخشیدن به بحث ایثار، جهاد و شهادت نقطه نظراتی را بیان می‌کنند.

وی ابراز کرد: آنچه که رهبری از برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌ها انتظار دارند این است که این مراسمات تولید انرژی مضاعف در جامعه کنند و اندیشه‌ها اصلاح شوند؛ در یادواره‌های شهدا بایستی بصیرت‌افزایی صورت بگیرد و پیام شهدا به جامعه منتقل شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم، اصل کنگره شهدا را مرتبط و منطبق با منطق فرهنگ قرآنی دانست و گفت: یاد و خاطره شهدا ذکر بوده و همان یاد خدای متعال است؛ بحث شروع برگزاری کنگره‌های شهدا نیز به زمان صدر اسلام برمی‌گردد.

وی اضافه کرد: اگر مروری به خطبه ۱۱۷ نهج‌البلاغه داشته باشیم، می‌بینیم که مولای متقیان حضرت علی (علیه‌السلام) خودشان یاد و خاطره شهدای جنگ صفین را زنده نگه می‌دارند و رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا را تبیین می‌کنند.

حاجی‌زاده با تاکید بر تبیین فرهنگ ایثار و شهادت خصوصاً برای نسل جوان و نوجوان، تصریح کرد: کل استان قم، همه دستگاه‌های استانی و ظرفیت‌ها بایستی بسیج شوند و در راستای برگزاری کنگره و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش‌آفرینی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه هیچ غفلتی نباید صورت بگیرد و همچنین توجه داشته باشیم که بیشتر مخاطب ما جوانان و نوجوانان هستند که باید برای آنها برنامه‌های خاصی مدنظر گرفته شود.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/35307
اخبار مرتبط

نظرات شما