امام جمعه قم:

حجاب یک ضرورت و قانون است / حجاب نیز مانند همه قانون ها لازم است، رعایت شود

امام جمعه قم با بیان این که حجاب در کشور ما به عنوان یک کشور ایرانی و اسلامی یک ضرورت و قانون است ، تاکید کرد: حجاب نیز مانند همه قانون ها لازم است رعایت شود و در این زمینه نباید کوتاهی صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله سعیدی در خطبه نماز جمعه  امروز قم به آغاز ایام سوگواری سالار شهیدان اشاره کرد و اظهار داشت: مبلغان و وعاظ در این ماه مردم را با سیره حسینی آشنا کنند.
وی ابراز داشت: دهه اول محرم به نام دهه امر به معروف و نهی از منکر نیز نامیده شده است و ما وظیفه داریم در این زمینه نیز طبق توصیه های ائمه و اهل بیت(ع) عمل کنیم.

سعیدی با اشاره به بیست و پنجمین گردهمایی ائمه جمعه اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب همانند همیشه با فرمایشات، اندرزها و هشدارها ائمه جمعه را مورد لطف قرار دادند و از جمله فرمایشات ایشان این بود که خطیب جمعه باید با شبهه افکنی ها مقابله کند.

وی با بیان اینکه یکی از شبهه‌ها، ورود غربی ها به حجاب زنان ایرانی است، گفت: زنان ایرانی بر تمدن غرب ضربه زده‌اند و غربی ها از این امر ناراحت هستند؛ زیرا غربی ها ۲۰۰ سال است که بیان می‌کنند که اگر زنان از قیود رها نشوند نمی‌توانند پیشرفت کنند و به مقام‌های بالای سیاسی، علمی و... برسند اما زنان ایرانی همه این ادعاها را تکذیب کرد و در جامعه حاضر شد.
امام جمعه قم افزود: زنان ایرانی با حجاب اسلامی در بالاترین سطح قرار گرفته اند و این موضوع برای غربی ها قابل تحمل نبوده و نیست و در این میان اکثر جامعه نیز قائل به حفظ حجاب هستند.
وی با بیان این که حجاب در کشور ما به عنوان یک کشور ایرانی و اسلامی یک ضرورت و قانون است ، تاکید کرد: حجاب نیز مانند همه قانون ها لازم است رعایت شود و در این زمینه نباید کوتاهی صورت بگیرد.

امام جمعه قم، با بیان اینکه قائل به حجاب اجباری برای افراد در حوزه شخصی و خصوصی نیستیم، ادامه داد: اسلامی می‌خواهد برای زنان حریم و احترام ایجاد کند و نمی‌خواهد که نکاه به زن نگاهی ابزاری و شهوانی باشد.



انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/35340
اخبار مرتبط

نظرات شما