سفر معاون امور مجلس رئیس جمهور به قم

سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور امروز همزمان با هفته دولت به قم سفر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، معاون امور مجلس رئیس جمهور امروز همزمان با هفته دولت به استان سفر کرد.

حسینی در بدو ورود به قم مزار مطهر شهدای گمنام و مدافع حرم را غبارروبی و عطر افشانی کرد.

بهره برداری از طرح توسعه گرانول در قم

با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهور، طرح توسعه گرانول در یکی از واحد‌های تولیدی قم با اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی به بهره برداری رسید.

مدیر عامل این واحد تولیدی با بیان اینکه با اجرای این طرح توسعه، زمینه اشتغال برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می‌شود گفت: با راه اندازی خط تولید جدید، ظرفیت تولید این واحد ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

شهناززاده با بیان اینکه این واحد صنعتی ۲۵ درصد از گرانول کشور را تامین می‌کند افزود: با راه اندازی این خط تولید، ظرفیت تولید از ۲ هزار و ۵۰۰ تن به ۳ هزار و ۱۰۰ تن افزایش می‌یابد.

وی افزود: گرانول ماده اولیه برای تولید انواع کفش و دمپایی است و افزایش تولید این واحد می‌تواند زمینه اشتغال را برای کارگران این کارخانه و اشتغال خانگی را برای بانوان فراهم کند.

همچنین با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، راه دسترسی نمایشگاه بین المللی قم نیز به بهره برداری رسید.

جاده نمایشگاه بین المللی قم به طول حدود ۲ کیلومتر است که با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال در مدت ۴ ماه به بهره برداری رسیده است.

حمایت دولت از اسلامی شدن دروس دانشگاه‌ها

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: دولت از طرح‌ها و برنامه‌های دانشگاه‌های قم در خصوص اسلامی شدن علوم اسلامی حمایت می‌کند.

حسینی در جمع روسای دانشگاه‌ها و نخبگان استان با بیان اینکه دولت برای طرح ها، و اقدامات مختلف خود در بخش‌های مختلف بر اساس پژوهش و کار علمی اقدام می‌کند افزود: اقدامات دولت بر اساس کار پژوهشی و منطبق با اسناد بالا دستی کشورمان صورت می‌گیرد.

وی گفت: تدوین برنامه هفتم توسعه بر اساس مسئله محوری خواهد بود و با این دیدگاه و نگاه است که با همکاری مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال تدوین برنامه هفتم توسعه کشور هستیم.

معاون امور مجلس رئیس جمهور، حمایت از علوم انسانی اسلامی را از اولویت‌های دولت عنوان کرد و افزود: برای پیاده سازی علوم انسانی- اسلامی می‌توان به صورت آزمایشی در مراکز علمی قم این طرح را اجرایی کرد و استان قم با وجود ظرفیت‌های بی نظیر خود می‌تواند در این زمینه پیشگام باشد.

حسینی بر حرکت دانشگاه‌ها به سمت مهارت محوری و توانمند شدن دانشجویان و فارغ التحصیلان تاکید کرد و گفت: تربیت نیروی انسانی کار بلد یکی از نیاز‌های امروز مراکز و واحد‌های تولیدی کشورمان است که دانشگاه‌ها باید در این زمینه نیروی انسانی توانمند و با مهارت تربیت کنند.

وی در خصوص مشکلات اجتماعی جامعه و استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها باید با راهکار محوری وارد گود رفع مشکلات اجتماعی شوند و دولت را در این زمینه یاری کنند.

حسینی در مورد جوانی جمعیت و خانواده گفت: ساخت خوابگاه‌های دانشجویان متاهل در دانشگاه‌ها در اولویت قرار گرفته است و در این زمینه رئیس جمهور پیگیری ویژه‌ای می‌کند.

معاون امور مجلس رییس جمهور از توجه ویژه به دانشگاه حضرت معصومه به عنوان نخستین دانشگاه ویژه بانوان در کشور خبر داد و افزود: در بودجه امسال منابع مالی لازم برای رفع مشکلات این دانشگاه پیش بینی خواهد شد.

حسینی افزود: در دولت قبل برنامه ادغام دانشگاه‌های تک جنسیتی در دستور کار بود، اما امروز بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و استقبال خانواده‌ها قرار است دانشگاه‌های تک جنسیتی در سایر استان‌ها نیز راه اندازی شود.

استاندار قم هم در این مراسم از برنامه ریزی برای دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان قم خبر داد و گفت: موضوع زیارت و ابعاد مختلف آن جز راهکار‌هایی است که در دور دوم سفر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

سید محمد تقی شاهچراغی با بیان اینکه به دور اول سفر ریاست جمهوری متمی اضافه شده است گفت: در قالب این متمم در حال اضافه کردن برخی پیشنهادها، طرح‌ها و نیاز‌های استان قم هستیم.

وی افزود: متمم دور اول سفر ریاست جمهوری فرصتی است که مراکز دانشگاهی و علمی استان مانند دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه صنعتی و دانشگاه حضرت معصومه درخواست‌های خود را در این قالب ارائه دهند.

تجلیل از ۱۰ کارمند نمونه دستگاه‌های اجرایی استان به مناسبت هفته دولت و دیدار با خانواده شهید محمد مهدی سلمانی زاده از دیگر برنامه‌های سفر معاون امور مجلس ریاست جمهوری به استان قم بود.



انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://qomefarda.ir/35967
اخبار مرتبط

نظرات شما