واکسیناسیون ناقص، دلیل بستری شدن نود و هفت درصد بیماران در موج هفتم کرونا

رئیس مرکز بهداشت استان گفت: ۹۷ درصد بستری شدگان در موج هفتم یا سابقه واکسیناسیون نداشتند و یا واکسیناسیون ناقص داشته اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دکتر سیامک محبی با اشاره به نقش واکسن در پیشگیری از ابتلا به کرونا گفت:با بررسی‌های انجام شده ۹۷ درصد بستری شدگان در موج هفتم یا سابقه واکسیناسیون نداشتند و یا واکسیناسیون را به صورت ناقص انجام داده اند.

وی میانگین بستری شدگان این موج را چهل سال دانست و افزود: نسبت به موج‌های قبلی این بیماری، رده سنی پایین تری را شاهد هستیم که ناشی از پوشش بالای واکسیناسیون گروه‌های سنی بالاتر است.

رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته هیچ یک از کودکان زیر ده سال بستری شده در بیمارستان سابقه واکسیناسیون نداشتند گفت: این موضوع تاثیر ایمنی ایجاد شده واکسیناسیون کرونا را در کل جامعه و بویژه گروه سنی کودک و نوجوان ثابت می‌کند که با توجه به بازگشایی مدارس، والدین و مدیران آموزش و پرورش باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

دکتر محبی همچنین به پوشش هفتاد و پنج درصدی گروه سنی ده تا نوزده سال اشاره کرد و افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد تنها ۳ درصد این گروه به دلیل کرونا بستری شدند که نشان دهنده نقش واکسیناسیون همگانی در پیشگیری از ابتلا و شدت بیماری است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۲۰۰ مرکز، پایگاه سلامت و خانه بهداشت در استان در ساعات اداری آماده ارائه خدمات واکسیناسیون هستند از هم استانی‌ها خواست برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و سویه‌های جدید نسبت به تزریق واکسن و تکمیل سابقه واکسیناسیون خود اقدام کنند.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/36417
اخبار مرتبط

نظرات شما