تخصیص اعتبار برای ایجاد راه دسترسی به دریاچه نمک قم

سید جواد جلالی نژاد گفت: با عنایت نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، موضوع تخصیص اعتبار برای راه دسترسی به دریاچه نمک به نتیجه رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید جواد جلالی نژاد، مسئول کارگروه گردشگری دفتر امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: قم در زمینه پذیرش گردشگر در حوزه‌های مختلف از جمله مذهبی پتانسیل‌های زیادی دارد، اما رونق اقتصادی این بخش با تعامل همه دستگاه‌ها امکان پذیر است.

او با اشاره به تشکیل کمیته‌های تخصصی در کارگروه گردشگری افزود: در سه کمیته تشکیل شده متخصصانی حضور دارند که در بخش‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی از تجربه‌های خوبی برخوردار هستند و به پیشبرد اهداف کارگروه کمک می‌کنند.

این فعال حوزه گردشگری  با بیان اینکه کار گروه‌های مشورتی و نظارتی جنبه مطالبه گری دارند تصریح کرد: موانع سرمایه گذاری، قوانین صنفی سلیقه‌ای و ایجاد بازار چه صنایع دستی از مطالباتی است که با توجه به ظرفیت ایجاد شده کارگروه از طریق نماینده مجلس در دست بررسی و پیگیری است.

مسئول کارگروه گردشگری تخصیص اعتبار برای ایجاد راه دسترسی به دریاچه نمک قم را از جمله موارد پیگیری شده در کارگروه گردشگری عنوان کرد و افزود: پس از پیگیری کارگروه گردشگری و مطرح شدن این مطالبه با عنایت دکتر امیرآبادی نماینده شریف مردم قم، موضوع تخصیص اعتبار برای راه دسترسی به دریاچه نمک به نتیجه رسید.

جلالی نژاد با مثمر ثمر دانستن جلسات کارگروه گردشگری گفت: دیدار با رئیس مرکز نور قم برای معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی قم، پیگیری مشکلات عدم رعایت جرائم محوطه‌های تاریخی توسط برخی ادارات استان، بیمه هنرمندان صنایع دستی، مکاتبه با وزرات میراث فرهنگی و گردشگری برای حفظ سمن‌ها، از جمله موضوعات مهمی بود که با استفاده از ظرفیت کارگروه و توجه ویژه نماینده مردم قم صورت گرفت.

او با اشاره به اهمیت نقش بخش خصوصی در رونق اقتصادی گردشگری قم تصریح کرد: برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری رغبت وجود دارد، اما در طی فرآیند گلوگاه‌هایی وجود دارد که باعث می‌شود سرمایه گذار انگیزه خود را از دست بدهد که باید آسیب شناسی شده و این فرآیند تسهیل و تسریع شود.

مسئول کارگروه گردشگری از دیگر اهداف این کار گروه را رفع موانع عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه گردشگری و میراث فرهنگی فرا بخشی است به همین علت میراث فرهنگی به تنهایی نمی‌تواند مشکلات این سه حوزه را برطرف کند نیاز است تا در این حوزه همه متولیان هرکدام به سهم خود همکاری کنند و پای کار باشند تا موانع دیرینه موجود برطرف شود.


انتهای پیام/


منبع:باشگاه خبرنگاران
http://qomefarda.ir/36482
اخبار مرتبط

نظرات شما