قم رکورد تولید پسته کشور را شکست

بعد از ظهر امروز کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی از مزرعه پسته حسینی ِکیل گیری کردند، نتایج نشان داد ۱۳تن و ۱۲۰ کیلو پسته خشک از هر هکتار برداشت خواهد شد در حالی که میانگین کشوری یک تن در هکتار است.

 محمد حسینی مسئول باغ پسته حسینی و پسته کار نمونه کشور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا اظهار داشت:  بیش از بیست سال پیش  ۲۰۰ هکتار زمین بایر را  تحویل گرفتم، اطراف زمین کلا بیابان بود به عمق ۳ متر خاکبرداری انجام شد تا وضعیت باغ اکنون به این شکل رسیده است.

وی بیان داشت: همراه خانواده سال ها روی زمین تلاش کردیم، انواع سم ها را امتحان کردیم، روز های مختلف در باغ گشت می زنم و شاخه های خوب را شناسایی کرده و برای پیوند به کار می گیرم.

پسته کار نمونه ادامه داد: حدود ۱۵۰ خانوار از این باغ روزی می برند ، برای رسیدن به نتیجه نیاز به تلاش است اکنون ۱۲۰ هکتار از این زمین ها به باردهی پسته رسیده اگر همه با اعتقاد و تلاش کار کنند در همه زمینه ها به نتیجه می رسیم. 

حسینی بیان داشت: متاسفانه بانک ها در اعطای تسهیلات با کشاورزان اصلا همکاری خوبی ندارند ، وضعیت آب مناسب نیست اما با مدیریت صحیح و استفاده از روش های نوین می توان به نتایج خوبی رسید و حتی می توانیم تا ۱۰۰ هکتار نیز با همین آب توسعه داشته باشیم.

بعد ظهر امروز کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی از مزرعه پسته حسینی ِکیل گیری کردند نتایج نشان داد  ۱۳تن و ۱۲۰ کیلو پسته خشک از هر هکتار برداشت خواهد شد در حالی که میانگین کشوری یک تن در هکتار است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/36624
اخبار مرتبط

نظرات شما