اصلاح و بازسازی شبکه آب شیرین قم آغاز شد

مجری طرح‌های مهم شرکت آب و فاضلاب قم گفت: اجرای طرح اصلاح و بازسازی شبکه آب شیرین استان با هدف جلوگیری از هدر رفت آب و ارائه خدمات بهتر به شهروندان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای قم، عبدالهادی مطهری با اشاره به ضرورت اصلاح و بازسازی شبکه دوم توزیع آب قم، بیان داشت: فرسوده بودن شبکه آب شرب و ترکیدگی ناشی از فرسودگی و همچنین هدر رفت آب در این شبکه، از چالش‌های مهم سامانه آب شیرین قم است.

وی با بیان اینکه برای مقابله با این چالش‌ها نیاز به  اصلاح و بازسازی ۵۰ کیلومتر از شبکه آب شیرین است، افزود: هر چند سامانه توزیع و فروش آب به عهده سرمایه‌گذار است اما اجرای تعهدات سرمایه‌گذار برای اصلاح و بازسازی شبکه به تنهایی این چالش‌ها را برطرف نمی‌کند.

مجری طرح‌های مهم شرکت آب و فاضلاب استان قم تصریح کرد: در همین راستا شرکت آب و فاضلاب با تدوین سند راهبردی، بازسازی شبکه موجود و تعهد سالیانه به میزان حداقل ۱۰ کیلومتر را در دستور کار قرار داده‌است.

وی از آغاز اصلاح و بازسازی شبکه دوم شرب قم با اصلاح خط لوله خیابان بنی فضل به طول ۵۰۰ متر خبر داد و یادآور شد: خط لوله این خیابان به دلیل فرسودگی بارها دچار حادثه شده و مشکلات زیادی برای آبرسانی به شهروندان ایجاد کرده بود.

مطهری در پایان تأکید کرد: در تلاش هستیم در صورت تامین اعتبار لازم اصلاح و نوسازی شبکه آب شیرین قم بدون وقفه و با جدیت تا نوسازی کامل شبکه و کاهش هدر رفت ادامه یابد.  

در قم بیش از ۳۶۰ هزار انشعاب آب وجود دارد، همچنین ۱۳۳ هزار اشتراک فاضلاب در قم موجود است که ۲۴۵ هزار مشترک را تحت پوشش دارد، لازم به ذکر است درحال حاضر صد درصد جمعیت شهری تحت پوشش آب سالم و بهداشتی قرار دارند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/37012
اخبار مرتبط

نظرات شما