۱۰۰ میلیارد ریال از مصوبه سفر رئیس جمهور به میراث فرهنگی قم اختصاص یافته‌است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم گفت: ۱۰۰میلیارد تومان از محل مصوبه سفر رییس جمهور به این استان در حوزه های مرتبط با این اداره کل اختصاص یافته‌است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علیرضا ارجمندی ابراز داشت: دولت هم چنین ۶۰۰ میلیارد ریال دیگر در قالب مصوبه سفر رئیس جمهور به منظور بازسازی و مرمت آثار تاریخی قم تعهد کرده‌است.

وی ادامه داد: در صورت اختصاص این مبلغ ، تحول خوبی در زمینه بازسازی، مرمت و احیا اماکن تاریخی و گردشگری قم شاهد خواهیم بود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ،‌ رئیس جمهور دی ماه سال گذشته همراه با جمعی از اعضای هیات دولت به استان قم سفر کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم افزود: در سال ۱۴۰۰ شاهد بازسازی و مرمت ۱۷ اثر تاریخی  و ثبتی این استان بودیم و در برنامه های خود مرمت،‌احیا و بازسازی دیگر آثار تاریخی استان قم مانند کاروانسراها و اماکن تاریخی و گردشگری را پس از رفع مشکلات حقوقی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی گنجانده‌ایم.

وی به طرح ویژه مرمت بازار کهنه قم اشاره کرد و گفت: با مرمت این بازار تاریخی شاهد شادابی و سر زندگی برای مردم قم خواهیم بود و پس از مرمت جداره‌ها،‌درها و نورپردازی،‌این بازار آماده استفاده همه شهروندان و گردشگران خواهد شد.

وی هم چنین به رونمایی و نصب پنجره‌های چوبی تیمچه فرش بازار بزرگ قم اشاره کرد و اظهار داشت: مرمت و بازسازی تیمچه و راسته بازار کهنه به عنوان مراکز و اماکن تاریخی، گردشگری و هویتی شهر مورد توجه قرار دارد و تاکنون از محل سفر ریاست جمهوری حدود ۱۱۰ میلیارد  ریال برای این اماکن هزینه شده‌است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم در خصوص روند بازسازی و مرمت آثار تاریخی گفت: روند بازسازی و نصب چهار درب و پنجره ارسی تیمچه قم و بازسازی ۲۰ طاقه برای سقف بازار کهنه نیز در دست مرمت و تزئینات نهایی قرار دارد.

 

انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/37167
اخبار مرتبط

نظرات شما