راه‌اندازی فاز دوم خط نخست مترو قم دارای اولویت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی در بازدید از ایستگاه‌های راه‌آهن محمدیه و جمکران، با اشاره به اینکه وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران مهم‌ترین ظرفیت‌های گردشگری و جذب مسافر قم هستند، اظهار داشت: راه‌های دسترسی زیادی مانند بلوار پیامبر اعظم(ص)، بلوار حضرت خدیجه(س)، بلوار ظهور برای تردد بین این اماکن مذهبی وجود دارد که فرصتی برای استفاده از حضور زائران در قم است.

وی راه‌اندازی فاز دوم خط نخست مترو قم را در این شرایطی مهم دانست و خاطرنشان کرد: تلاش‌ها و پیگیری‌های زیادی در این زمینه در مجموعه دولت در حال انجام است و باید از فرصت این دو مکان مذهبی برای توسعه قم بهترین استفاده را کرد.

استاندار قم تبدیل جمکران به هاب مسافری را مهم ارزیابی کرد و گفت: اتصال مترو، ایستگاه راه‌آهن جمکران و قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان مهمترین ظرفیت در این زمینه بوده و می‌تواند پایانه مسافربری درون و برون‌شهری استان و شهر قم شود.

وی با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت سفر دوم رئیس‌جمهور به قم برای تعیین تکلیف ایستگاه جمکران استفاده کرد، یادآور شد: راه‌اندازی این هاب مسافری می‌تواند بسیاری از مسائل مردم را حل کند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/37211
اخبار مرتبط

نظرات شما