مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم:

۱۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه به بانوان تولیدکننده پرداخت شده است

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم با اشاره به اجتماع دختران دهه هشتادی در مجموعه ورزشگاهی شهید حیدریان، گفت: صد فقره وام قرض‌الحسنه به بانوان تولیدکننده به میزان پنج میلیارد تومان پرداخت شده است.


مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم زینب عبداللهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به سفر معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به استان قم، اظهار داشت: انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری فردا علاوه بر حضور در نمایشگاه توانمندی‌های بانوان، ساعت ۱۵ نیز در آیین آغاز سال تحصیلی دانشکده زن و خانواده و همچنین آغاز به کار پذیرش دوره دکتری رشته حقوق برای بانوان در دانشگاه ادیان و مذاهب شرکت خواهد کرد.
وی در ادامه با اشاره به نمایشگاه توانمندی های بانوان استان، گفت:این نمایشگاه تا جمعه هفته جاری برپاست. در این نمایشگاه، بانوان در حوزه‌هایی از جمله دانش‌بنیان، محصولات غذایی، صنایع‌دستی، پوشاک، لوازم‌آرایشی و بهداشتی محصولات خود را عرضه می‌کنند.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم با اشاره به اینکه  از مدیران استانی و ملی دعوت شده تا توانمندی بانوان را از نزدیک در این نمایشگاه مشاهده کنند خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه دستگاه‌های که خدماتی در حوزه اشتغال برای بانوان دارند از جمله بیمه و مالیات حضور خواهند داشت تا بانوان از روند این مسائل مطلع شوند همچنین کارشناسان اصناف نیز در زمان برگزاری نمایشگاه حضور خواهند داشت تا کیفیت و قیمت محصولات را ارزیابی کنند.
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های حمایتی از کسب‌وکار بانوان، ابراز داشت: عرضه و فروش محصولات یکی از مشکلاتی است که بانوان تولیدکننده با آن مواجه هستند که در تلاش هستیم به‌صورت فصلی نمایشگاه‌هایی برای بانوان تولیدکننده برگزار شود.
پرداخت ۱۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه به بانوان تولیدکننده
عبداللهی با اشاره به ارائه تسهیلات در راستای حمایت از زنان تولیدکننده، بیان کرد: امسال تفاهم‌نامه‌ای برای حمایت از بانوان با بنیاد برکت منعقد و تاکنون ۱۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه به بانوان تولیدکننده پرداخت شده است.
وی افزود: این تسهیلات از ۲۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بوده که در مجموع بیش از پنج میلیارد تومان به بانوان تولیدکننده پرداخت شده است.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم ادامه داد: شرایط ارایه تسهیلات این است که تسهیل گر بنیاد برکت در محلی که قرار است کسب‌وکار راه‌اندازی شود حضور یابد و توانمندی بانوان را ارزیابی کند و مشخص شود که فرد از توانایی پرداخت اقساط برخوردار است.
وی افزود: حدود یک هزار فعال در رشته‌های مختلف در استان قم شناسایی شده که به‌زودی بانک اطلاعات این تولیدکنندگان در قالب بانک اطلاعاتی تهیه خواهد شد.
برگزاری اجلاسیه ۱۳۰ شهید استان قم
عبداللهی با اشاره به برگزاری اجلاسیه ۱۳۰ شهید استان قم نیز گفت: این اجلاسیه روز پنجشنبه هفته جاری در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار و از ۱۴ خانواده شهید تجلیل خواهد شد.
وی عنوان کرد: این اجلاسیه برای نخستین بار در استان قم برگزار می‌شود و در این راستا با ۶۹ خانواده شهید زن استان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و مشاوران بانوان دیدار کرده‌ایم.
اجتماع دختران دهه هشتادی در مجموعه ورزشگاهی شهید حیدریان
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم  در خاتمه گفت: در ۱۹ آبان‌ماه جاری اجتماع دختران دهه هشتادی در مجموعه ورزشگاهی شهید حیدریان برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/37402
اخبار مرتبط

نظرات شما