تک چرخ، چهار جوان قمی را به کام مرگ کشاند

پناهی با اشاره به فوت چهار جوان موتورسیکلت سوار قمی به علت رخ به رخ شدن، بیان کرد: علت این حادثه، حرکت در مسیر خلاف جهت و بی‌مبالاتی به خاطر تک چرخ زنی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، "سرهنگ مختار پناهی، رئیس پلیس راه استان قم گفت: در ساعت ۳ بامداد امروز شنبه هفتم آبان ماه دو موتور سیکلت سنگین در جلوی ورزشگاه یادگار امام واقع در جاده قدیم قم- اصفهان با یکدیگر رخ به رخ شدند و متاسفانه هر ۴ جوان راکب این دو موتور سیکلت در دم جان باختند."

وی با بیان اینکه سن این ۴ جوان بین ۱۸ تا ۲۳ سال است افزود: "علت این حادثه، حرکت در مسیر خلاف جهت و بی مبالاتی به خاطر تک چرخ زنی بوده است."

همه روزه برخی موتور سواران در جای جای شهر قم، اقدام به حرکات نمایشی خطرناک و مرگبار با موتور سیکلت خود می‌کنند. حرکاتی که در سطح شهر موجب خطرآفرینی برای خود راکب موتور سیکلت و سایر استفاده کنندگان از مسیر خواهد شد و نداشتن کلاه ایمنی توسط این راننده پرخطر می‌تواند به قیمت جان او تمام شود.

موتورسیکلت قاطبه این افراد، پلاک و هویتی ندارد که جریمه تخلف از قوانین برای آنها منظور شود یا خیر و شاید علت اصلی این موضوع، کمبود پیست موتور سواری در شهر قم باشد که برخی از خیابان‌های قم را تبدیل به مکانی برای انجام حرکات نمایشی کرده است.

 افزون بر این برای خیلی از آنها اصلا مهم نیست که جریمه‌ای برایشان لحاظ شود! مهم این است که دیده شوند و به اصطلاح مهارت رانندگی خود را به رخ دیگران بکشند. در حالی که نمی دانند یا حداقل به خوبی توجیه نشده‌اند که اگر چنین مهارتی هم داشته باشند، نباید از آن در خیابان ها و مسیرهای عمومی استفاده کنند.

به گفته رییس پلیس راهور استان قم ۵۱ درصد تصادفات منجر به فوت سال گذشته در شهر قم مربوط به راکبان موتورسیکلت بوده است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/37513
اخبار مرتبط

نظرات شما