جاده مرگ در قم باز هم قربانی گرفت

 یکی از کارکنان بیمارستان امام رضا (ع)شب گذشته در مسیر جاده اراک به سمت بیمارستان جان خود را از دست داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، یکی از کارکنان بیمارستان امام رضا (ع)شب گذشته در مسیر جاده اراک به سمت بیمارستان جان خود را از دست داد.

خانم شمس که بهیار بخش جراحی زنان بود ویک فرزند۷ ساله داشت  در مسیر رفتن به محل کار خود در شیفت شب در حادثه واژگونی اتومبیل  نزدیک بیمارستان در دم جان خود را از دست داد.

گفتنی است تا کنون تعدادی از کارکنان این بیمارستان و مراجعه کنندگان دیگر در مسیر دور برگردان ورسیدن به بیمارستان در این جاده دچار حادثه شده اند که به نظر می رسد برای اصلاح راه دسترسی بیمارستان امام رضا (ع) برای مراجعین نیاز به اقدامات مورد نیاز از سوی مسئولین استانی است.

پیش از این بارها درخواست اصلاح این جاده توسط خبرنگار قم فردا اعلام شده بود اما متاسفانه مسئولان راهداری اهمیتی به این مسئله نداند، شاید مرگ یک مادر تلنگری برای راهداری قم باشد.

در ابتدا قرار بود این مسیر دسترسی فقط برای تردد خودروهای امدادی با ترافیک پایین باشد و با در نظر گرفتن همین مسأله نیز این مسیر با نصب تابلو و سایر تجهیزات ایمن‌سازی شد، در سراسر مسیر تابلوهای «عبور ممنوع به استثنای خودروهای امدادی» نصب شد و سایر خودروها ملزم بودند حدود ۲ کیلومتر مسیر را طی کنند و از دوربرگردان بعدی به سمت بیمارستان راهی شوند.

 طراحی مسیر دسترسی کنونی برای خودروهای آمبولانس ایمن است، اما پس از ساخت مسیر شاهد تردد انواع خودروی سبک و سنگین از جمله تریلی و تانکر سوخت هستیم.

به گفته معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای قم بارها تابلوهای «عبور ممنوع به استثنای خودروهای امدادی» در طول مسیر نصب شده است، اما شهروندان به تابلوها توجه ندارند و این تابلوها بارها توسط برخی افراد سرقت شده است.

بیمارستان مجهز امام رضا(ع) که توسط سازمان تأمین اجتماعی برای ارائه خدمات به بیمه شدگان زیر پوشش این سازمان تأسیس شده، به دلیل بعد مسافت و نامناسب بودن موقعیت مکانی، دور از دسترس شهروندان قرار گرفته است.

اصلی‌ترین راه دسترسی به بیمارستان امام رضا(ع) محور قم-سلفچگان است که مملو از ماشین‌های سنگین است. راه دسترسی دوم نیز از بلوار غدیر، مقابل بوستان علوی، انتهای رودخانه و به سمت بیمارستان امام رضا(ع) به طول ۸۰۰ متر، عرض ۵/۳ متر و یک خط رفت است که فرد ناگزیر برای خروج باید همین محور خطرناک ترانزیتی را طی کند.


 موقعیت مکانی این بیمارستان در جاده ترانزیتی قرار گرفته که راه مواصلاتی ۱۷ استان کشور می باشد، جاده ای که برای رفت و آمدهای عادی نه تنها مناسب نیست بلکه بسیار خطرناک است و تاکنون چندین فقره تصادف سنگین در این جاده رخ داده است.

جاده اراک دارای ۲ باند رفت و برگشت می باشد و به دلیل دوربرگردان طولانی، برخی مردم بدون استفاده از دوربرگردان، در این مسیر پرخطر از خودرو پیاده شده و به سمت بیمارستان آمد و شد می کردند، ولی چند سالی است باندهای جاده با دیوارهای بتی از هم تفکیک شده تا خطرپذیری افراد کمتر شود، ولی هنوز افرادی دیده می شوند که به ناچار از روی این بتن ها برای دسترسی زودتر به بیمارستان، عبور می کنند که بسیار خطرناک است.

راه دسترسی دوم از بلوار غدیر، مقابل بوستان علوی، انتهای رودخانه و به سمت بیمارستان امام رضا(ع) است که فرد ناگزیر برای خروج باید همین جاده خطرناک ترانزیتی را طی نماید.

وضعیت این بیمارستان از نظر سطح دسترسی مناطق محروم حتی به اذعان برخی مسئولان در موقعیت مناسبی قرار ندارد، فاصله برخی مناطق قم که بعضا جزو مناطق محروم قم قلمداد می شوند، تا بیمارستان امام رضا(ع) حدود ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر است.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/37702
اخبار مرتبط

نظرات شما