طرح بهسازی ۱۰۰ کیلومتر از محور‌های فرعی و روستایی استان قم عملیاتی شد

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری از اجرای طرح بهسازی ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی و فرعی غیر شریانی در سطح استان قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم عنوان کرد: با اعتباری بالغ بر ۷۹۰ میلیارد ریال، طرح بهسازی ۱۰۰ کیلومتر از محور‌های روستایی و فرعی غیر شریانی استان قم عملیاتی شد .

سیدمحمدرضا موسوی در تکمیل این خبر اضافه کرد: با عنایت به سیاست‌های کلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جهت صیانت و ارتقاء زیرساخت راه‌های روستایی و فرعی، طرح بهسازی این محور‌ها همواره در اولویت برنامه‌های عمرانی این اداره کل قرار داشته است.

موسوی در ادامه به طرح گسترده بهسازی راه‌های فرعی و روستایی غیر شریانی استان پرداخت وعنوان کرد: در این طرح که از مرداد ماه امسال عملیات اجرایی آن آغاز شده است افزون بر ۱۰۰ کیلومتر از محور‌های روستایی و فرعی غیر شریانی در سطح استان بهسازی می‌شوند.

موسوی میزان اعتبار پیش بینی شده جهت اجرای این پروژه را بالغ بر ۷۹۰ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: اعتبار این پروژه از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی تأمین خواهدشد.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم درخصوص مشخصات فنی و اجرایی طرح بهسازی محور‌های روستایی و فرعی غیر شریانی استان افزود: با توجه به مطالعات صورت گرفته و احصاء نواقص محور‌های مشمول طرح، متناسب با وضعیت هر مسیر، اقدامات بهسازی مورد نیاز مدنظر قرار خواهد گرفت.

سیدمحمدرضا موسوی درخصوص دیگر اقدامات جهت اجرای طرح بهسازی راه‌های فرعی و روستایی استان قم گفت: اجرای عملیات تراش آسفالت و اجرای بیندر به مساحت ۹ هزار متر مربع، تهیه مصالح و رویه حفاظتی اسلاری سیل به طول ۶۰ کیلومتر و ... از دیگر آیتم‌های اجرایی پیش بینی شده در این طرح است که متناسب با نیازمندی‌های احصاء شده در هر محور اعمال می‌شود.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در ادامه به بخشی از اقدامات عمده جهت بهسازی راه‌های روستایی و فرعی غیر شریانی استان پرداخت و اشاره نمود: درزگیری با قیر پلیمری به میزان ۲۰۰ هزار متر طول، لکه گیری با ماسه آسفالت به میزان ۲۴۰ هزار متر مربع، اجرای اساس قیری به طول ۵ کیلومتر، روکش توپکا به طول ۴۰ کیلومتر و ... بخشی از اقدامات عمده فنی و اجرایی این طرح می‌باشد.

او در بخش دیگری از این خبر عنوان کرد: تا کنون سه محور از مسیر‌های روستایی در این طرح بهسازی شده اند که شامل محور روستایی چاهک (بخش خلجستان) به طول ۳ کیلومتر، محور روستایی باغیک - تفرش (بخش سلفچگان) به طول ۵ کیلومتر و محور روستایی پاچیان- قزل آباد (شهرستان جعفریه) به طول ۸ کیلومتر می‌باشند.

موسوی بازه زمانی این پروژه را ۱۵ ماهه اعلام و تصریح کرد: با تخصیص به موقع اعتبارات و با توجه به عزم جهادی و سوابق عوامل اجرایی طرح و ضمن رعایت مشخصات فنی لازم، انشاالله زودتر از بازه زمان مدنظر قرارداد شاهد بهره برداری از این پروژه مهم حوزه راه‌های روستایی و فرعی استان باشیم.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در خاتمه به دیگر محور‌های مشمول این طرح اشاره و توضیح داد: اولویت بندی در انتخاب محور‌های روستایی و فرعی جهت عملیات بهسازی، متناسب با میزان تردد، وضعیت سطح سرویس رویه راه و مقاطع مستعد حادثه ناشی از وضعیت رویه در هر محور می‌باشد، لذا پس از ارزیابی صورت گرفته و احصاء موارد مورد نظر، نسبت به تعیین محور‌های مورد نظر جهت بهسازی اقدام گردیده است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/37828
اخبار مرتبط

نظرات شما