قم آماده برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان است 

رییس ستاد دومین کنگره ملی شهدای قم از آمادگی مجموعه دستگاه ها و نهادها برای برگزاری این رویداد مهم فرهنگی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی اکبر خوش گفتار در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم بیان کرد: این کنگره پنجشنبه هفته آینده در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این کنگره سابقه ۲۸ ساله دارد و نخستین دوره آن در سال ۷۳ و به مناسبت گرامیداشت شهیدان زین الدین برگزار شد.

رییس ستاد دومین کنگره ملی شهدای استان قم ادامه داد: از سال ۷۳ به بعد در همه استان‌ها یک دوره کنگره شهدا ترتیب یافته و امسال دور دوم آن به میزبانی قم برگزار می‌شود.

خوش گفتار خاطرنشان کرد: در سطح استان قم ۵۶۵ شهید ارتش ثبت شده که در قالب این کنگره ۶ اجلاسیه شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان قم برگزار شده است.

وی تصریح کرد: برگزاری اجلاسیه هزار و ۳۳۰ شهید نهضت جهانی اسلام از ۹ ملیت دنیا از برنامه‌های کلان این کنگره در قم بوده است.

خوش گفتار خاطرنشان کرد: از ابتدای هفته جاری در تمام مدارس استان یادواره های شهدا برگزار شده و علاوه بر این در روستاها نیز آیین های مشابهی ترتیب یافته است.

وی تصریح کرد: در قالب برگزاری این کنگره بیش از ۴ هزار بازدید از خانواده شهدا صورت گرفته و خاطرات شفاهی خانواده شهدا و جانبازان ثبت شده است.

خوش گفتار بیان داشت: برای انتقال ارزش های دفاع مقدس آثار و محصولات متنوعی در قالب های مختلف هنری با رویکرد رسانه های نوین تهیه و آماده انتشار شده است.

به گفته وی، برای آشنایی بیشتر نسل جوان با سیره و سلوک شهدا سه فیلم سینمایی در خصوص شهدای استان قم در حال ساخت است که ۲ فیلم آن در خصوص زندگی شهید مهدی زین‌الدین و یک فیلم نیز با موضوع شهدا و عملیات کربلای ۴ است.

رییس ستاد دومین کنگره ملی شهدای استان قم اضافه کرد: همچنین ده ها عنوان کتاب پیرامون شهدای استان طی سه سال گذشته به رشته تحریر درآمده است.

دومین کنگره ملی یادواره شهدای استان قم از ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۶ آبان‌ماه در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/37868
اخبار مرتبط

نظرات شما