دبیر اجرایی کنگره بین المللی علامه طباطبایی:

اختتامیه کنگره بین المللی علامه طباطبایی(ره) در قم برگزار می شود/اعلام هشتمین ویژه برنامه بزرگداشت علامه طباطبایی

دبیر اجرایی کنگره بین المللی علامه طباطبایی از اجرای ویژه برنامه‌های مختلف سالگرد ارتحال علامه طباطبایی در ۶ استان کشور خبر داد و گفت: اختتامیه این کنگره اردیبهشت ۱۴۰۲ با دریافت 337 چکیده مقاله برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد باقر خراسانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در مجمع عالی حکمت اسلامی قم برگزار شد با بیان اینکه این کنگره از دو سال پیش برنامه ریزی شده است، گفت: مرکز مدیریت حوزه های علمیه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مراکز علمی سراسر کشور همکار مؤسسه حکمت اسلامی در این کنگره هستند.
دبیر اجرایی کنگره بین المللی علامه طباطبایی افزود: این کنگره با رویکرد عمومی و تخصصی در رابطه با علامه طباطبایی است و از جمله محورهای این کنگره علاوه بر کار بر روی آثار تخصصی و علمی علامه طباطبایی، جمع آوری خاطرات شفاهی شاگردان و نزدیکان علامه طباطبایی است.
وی گفت: هر سال در ایام رحلت علامه طباطبایی مجمع عالی حکمت اسلامی ویژه برنامه های بزرگداشتی را از سال ۹۴ تدارک دیده و امسال نیز هشتمین ویژه برنامه بزرگداشت از امروز ۲۱ آبان تا ۳ آذر برگزار خواهد شد.
خراسانی با بیان این که برنامه های بزرگداشت امسال در شش استان و ۸ شهرستان برگزار خواهد شد، ادامه داد: تاکنون ۲۵ برنامه عمومی و تخصصی شامل برگزاری ۱۵ نشست تخصصی از سوی گروه های علمی مجمع عالی حکمت اسلامی در دفتر مرکزی و هم برخی شعب و ۹ نشست عمومی در قم و برخی از استان ها و یک گردهمایی اساتید علوم عقلی تنظیم شده است.
وی با بیان این که یکی از برنامه های که هر ساله در بزرگداشت علامه طباطبایی تدارک دیده شده گردهمایی اساتید علوم عقلی است گفت: امسال سیزدهمین دوره آن در روز پنجشنبه ۲۵ آبان با سخنرانی آیت الله جوادی آملی برگزار می شود.
دبیر اجرایی کنگره بین المللی علامه طباطبایی در ادامه  از ارسال ۳۳۷ چکیده مقاله به دبیرخانه کنگره علامه طباطبایی خبر داد و گفت: از میان این تعداد چکیده مقاله،‌تعداد ۲۴۵ چکیده برگزیده شد و تاکنون ۲۱۶ اصل مقاله به دبیرخانه کنگره بین المللی علامه طباطبایی رسیده است.
خراسانی با بیان اینکه فراخوان مقالات از ۲۴ آبان سال گذشته آغاز شد گفت: در مورد چکیده مقالات و اصل آن ها فرآیند ارزیابی توسط کارشناسان در حال انجام است.
وی گفت: شروع برنامه های علمی این همایش از ۲۴ آبان سال گذشته آغاز شد و در طی این مدت ۴۰ پیش نشست علمی در ۱۶ مرکز استان و ۲۶ شهرستان با ۴۸۸ موضوع برگزار شده است.
خراسانی با اشاره به این که اجلاسیه نهایی کنگره بین المللی علامه طباطبایی، بهار ۱۴۰۱ در سه استان قم،‌تهران و آذربایجان شرقی برگزار می شود افزود: اجلاسیه مرکزی در قم ترتیب می یابد و ۲ اجلاسیه دیگر نیز در دانشگاه علامه طباطبایی تهران و تبریز برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: در مورد پیش نشست ها رایزنی هایی نیز با مراکز علمی خارج از کشور انجام شده است که تا پایان امسال امکان برگزاری پیش نشست داشته باشند، از این رو تاکنون هند و اندونزی برنامه های خود را به دبیرخانه کنگره بین المللی علامه طباطبایی در قم ارسال کرده اند و امکان افزایش تعداد کشورها نیز وجود دارد.
 وی بیان کرد: یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر بحث جهاد تبیین است که در این زمینه علامه طباطبایی در دوران حیات خود یکی از افرادی بود که جهاد تبیین را در حوزه فلسفه انجام داد.

حسین حیدری

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/37900
اخبار مرتبط

نظرات شما