توسعه حمل‌ونقل عمومی نقش مهمی در کاهش تولید آلاینده‌ها دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به سهم بالای تردد خودروهای شخصی در شهر قم خاطرنشان کرد: خودروها نیز سهم بسزایی در تولید آلاینده‌ها ایفا می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید رضا موسوی مشکینی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان این که هوای شهر قم در هفت ماهه اول سال جاری، 197 روز در وضعیت پاک و 19 روز در وضعیت ناسالم قرار داشته است، اظهار کرد: شهرهای صنعتی و کلانشهرها در فصل‌های سرد سال با پدیده «وارونگی دما» مواجه هستند که در این بین منابع تولید آلاینده‌ها نظیر کارخانه‌ها، نیروگاه‌ها، خودروها و ... موجب افزایش و تشدید غلظت آلاینده‌ها می‌شوند.

وی با اشاره به سهم بالای واحدهای صنعتی در تولید آلاینده‌ها تصریح کرد: در این بازه زمانی نظارت و کنترل بر واحدهای صنعتی تولید کننده آلاینده‌ می‌بایست تشدید شوند و از طرفی این واحدهای صنعتی نیز فعالیت خود را به خصوص در روزهایی که جریان هوا راکد است، کاهش دهند.

موسوی مشکینی با اشاره به سهم بالای تردد خودروهای شخصی در شهر قم خاطرنشان کرد: خودروها نیز سهم بسزایی در تولید آلاینده‌ها ایفا می‌کنند؛ به همین منظور نیز دستگاه‌های نظارتی می‌بایست به بحث خودروهای فرسوده و احیا و فرهنگ‌سازی پیرامون استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی در ادامه اظهارت خود پیرامون خطرات ناشی از پدیده «وارونگی دما» گفت: آلودگی ناشی از «وارونگی دما» برای سلامت عمومی جامعه بسیار خطرناک است و کنترل و کاهش خطرات ناشی از این پدیده، علاوه بر سیاست‌گذاری در سطح کلان، مساعدت تمامی شهروندان را می‌طلبد.

موسوی مشکینی از معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین، کاهش ترافیک، توسعه پیاده راه‌ها و استفاده از خودروها و موتورهای برقی و دوچرخه به عنوان راهکارهای کاهش آلودگی هوا در فصل سرد سال نام برد.



انتهای پیام/


منبع:قم نا
http://qomefarda.ir/37971
اخبار مرتبط

نظرات شما