همایش روز جهانی خاک در قم

همایش روز جهانی خاک با شعار «خاک، سرآغاز غذا» با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل محیط زیست استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در آستانه ۱۴ آذر روز جهانی خاک، همایشی با حضور صاحبنظران و دست اندرکاران حوزه خاک در سالن اداره کل محیط زیست استان برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه توسعه و پیشرفت کشور در گرو نگاه عالمانه به مسأله خاک است گفت: آب و خاک دو مؤلفه اصلی در تولید پایدار و اثربخش هستند و ما نباید مسأله حیاتی خاک را فراموش کنیم.

محمدرضا حاجی رضا با بیان اینکه برای تحقق توسعه و پیشرفت پایدار کشورمان و دستیابی به اهداف متعالی در بخش کشاورزی، باید نگاه عالمانه‌ای به موضوع خاک داشته باشیم، گفت: همه متولیان و بهره برداران خاک در کشور، باید به صورت جدی نگرش خود را نسبت به منابع خاک تغییر دهند.

وی با بیان اینکه غفلت و کم توجهی نسبت به مسأله خاک، مشکلات اقتصادی و اجتماعی گسترده‌ای در آینده نزدیک به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌ها و راهکار‌های مختلفی برای حفظ خاک به عنوان سرمایه ارزشمند ملی وجود دارد که باید به خوبی از آن‌ها استفاده کنیم.

دکتر جواد پیر ولی عضو هیئت علمی پژوهشکده کشاورزی هسته‌ای کشور هم با اشاره به روش‌های هسته‌ای برای حفاظت از خاک گفت: این روش می‌تواند به امنیت غذایی و بالابردن کیفیت محصولات کشاورزی کمک کند.

در پایان این همایش از کود‌های زیست محیطی برای حفاظت از خاک رونمایی شد.

گفتنی است ۱۴ آذر روز جهانی خاک است و شعار امسال آن هم «خاک، سرآغاز غذا» نامگذاری شده است.



انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://qomefarda.ir/38457
اخبار مرتبط

نظرات شما