ذخیره سازی کالاهای اساسی درقم اطمینان بخش است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم با اشاره به اینکه ذخیره‌سازی کالاهای اساسی در استان اطمینان بخش است،‌گفت:‌ درحال حاضر میزان موجودی شکر در انبارهای قم بیش‌از سه‌هزار تُن است که حجم قابل قبولی برای پاسخ به نیاز مردم به‌شمار می‌آید و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سعید محمدی با اشاره به این که تامین کالاهای اساسی بر اساس برنامه‌ای منسجم دنبال می‌شود، افزود: علاوه بر شکر، وضعیت انبارهای استان ازنظر موجودی برنج خارجی نیز قابل قبول است و علاوه بر وجود یک‌هزار و ۲۰۰ تُن برنج خارجی در قم، برنامه حمل چهار هزار و ۴۰۰ تُن دیگر از این محصول نیز در حال انجام است.

وی بیان داشت: اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم در زمینه تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم استان تمام ظرفیت‌های موجود را به کار گرفته است و همواره محصولات مورد نظر را با توجه به وضعیت میانگین مصرف آن، در حد قابل قبولی برای پاسخگویی به نیاز چند ماه آینده شهروندان ذخیره سازی می‌کند.

وی همچنین با اشاره به این که گندم مورد نیاز استان از ارقام با کیفیت این محصول انتخاب می‌شود، ادامه داد: با توجه به اقدام‌های صورت گرفته وضعیت ذخیره سازی گندم در قم مطلوب بوده و علاوه بر موجودی قابل توجه این محصول ، برنامه حمل ۳۰ هزار تُن گندم به استان نیز در دستور کار است.

محمدی گفت: میزان ذخیره سازی گندم در قم را همواره به گونه‌ای مدیریت می‌کنیم که حجم موجودی این محصول به طور متوسط پاسخ‌گوی نیاز حداقل سه ماه پیش‌رو باشد و به همین دلیل هیچ‌گاه نگرانی از کمبود گندم و ایجاد محدودیت در زنجیره تولید آرد و نان مورد نیاز مردم استان نداریم.

وی افزود: البته لازم به توضیح است که گندم و آرد مورد نیاز استان با صرف هزینه‌های سنگین از سوی دولت تامین می‌شود و نیاز است که با دقت نظر نانوایان و همراهی مردم، در مصرف نان اسرافی صورت نگیرد.


انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/38746
اخبار مرتبط

نظرات شما