به همت بسیج سازندگی سپاه قم؛

پروژه آبرسانی بسیج به روستاهای قم +تصاویر

پروژه آبرسانی به ۱۳ روستای بخش مرکزی قم توسط بسیج سازندگی در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، پروژه آب‌رسانی قیام در محور قدیم جاده قم تهران در حال انجام می باشد و قرار است 12 روستای بخش مرکزی و شهرک‌های صنعتی و پادگان‌ها و اماکن دیگر در این محور را آب‌رسانی کند، طول مسیر اجرای پروژه در حدود ۵۵ کیلومتر است.

سرهنگ علیرضا ایراندوست مسئول بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: خط آبرسانی قم خط انتقال آب به 12 روستای بخش قم رود است که ۲۳ کیلومتر خط اصلی دارد و چند انشعاب فرعی دارد هر کدام به طول ۱۰ کیلومتر است.

ایراندوست ادامه داد: انشعاب اول سه روستای قوجه داغی، فیض آباد و خیرآباد را آبرسانی می کند که انشعابات داخلی روستاها انجام شده و ۱۳۰۰  متر از انتقال خط اصلی باقی مانده که به مخزن ۳۰۰ متر مکعبی تعادلی خط قیام می رسد.

وی بیان داشت: اجرای مخزن، خطوط انتقال و مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی سال گذشته توسط بسیج سازندگی اجرا شد، علاوه بر آن خطوط فرعی روستاهای قاشقا بلاغ ، غلام بلاغ و چشمه  پلنگی به طول حدود ۹ کیلومتر نیز بر عهده بسیج سازندگی قرار دارد، بعد از اینکه کار مخزن ۳۰۰ متر مکعبی به پایان رسید خطوط انتقال آب این سه روستا نیز انجام خواهد شد تا مردم این روستاها در فاز اول از آب شرب بهره مند شود.

مسئول بسیج سازندگی قم تاکید کرد: اجرای فاز اول پروژه آبرسانی قیام بر عهده چندین دستگاه قرار دارد از جمله قرارگاه پدافند هوایی و پادگان قیام برای اجرای پروژه در تلاش هستند.

ایراندوست عنوان داشت: پروژه از دوسال پیش آغاز شده بود اما شروع کار جدی آن که بودجه تامین شد و مدیریت استان ورود کرد  دو ماه است، و حدود یکسال و نیم طول می کشد تا فاز اول آن اجرایی شود.

وی تصریح کرد: برای پروژه آبرسانی باید تعداد خانوار روستا به یک حد استاندارد برسد در حالی که کل خانوار این روستاها ۱۰۰ تا ۱۱۰ خانوار است و تعداد خانوارها به حد نرسیده بود اما به همت استان در فاز اول با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان این پروژه اجرایی شده است تا به این روستاها آبرسانی به صورت بگیرد.

 
گالری عکس
http://qomefarda.ir/38815
اخبار مرتبط

نظرات شما