۵۸۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شد

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه به رقم ۵۸۰ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیاوش فولادی بیان داشت: بازرسان سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذر‎ماه ۹ هزار و ۹۵۹ مورد بازرسی برای جلوگیری از تخلف (عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق) انجام دادند که از این تعداد بازرسی، ۶۶ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۵۸۰ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال شده‌است.

وی افزود: در همین رابطه ۴۴ مورد از این پروندها برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی شده‌ و ۲۲ مورد دیگر آن نیز بر اساس ماده ۲۱ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ( پرونده زیر ۵۰ میلیون ریال ) شامل ضبط کالا و تحویل آن به اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان بوده‌است.

وی با اشاره به افزایش نظارت بازرسان سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم بر بازار استان برای مقابله با تخلف‌های مرتبط با قاچاق،‌ تاکید کرد: در این راستا آمار بازرسی‌‎‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۳۳ درصد، تعداد پرونده‌ها ۲۷ درصد و مقدار کشفیات نیز ۳۲ درصد افزایش داشته‌است.

فولادی وندا گفت: در همین رابطه کالاهایی همچون سیگار، لوازم‎‌ خانگی، لوازم ‎یدکی و باطری خودرو، لوازم‌ پزشکی، مواد غذایی، نهاده دام و طیور، وسایل الکترونیکی(باکس دوربین مدار بسته)، محصولات آرایشی و بهداشتی، نفت‌گاز، خمیر کاغذ، اسباب بازی و همچنین مواردی از عدم ایفای تعهدات ارزی کشف شده‌است.

وی افزود: همچنین بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در جریان نظارت بر بازار استان، تعداد یکهزار و ۴۱۳ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحدهای خرده فروش دادند و ۳۵۷ گشت مشترک با سایر دستگاه‌های نظارتی برگزار کردند.

وی ادامه داد: بیشتر گشت‌های مشترک بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با دستگاه‌‎هایی نظیر اداره کل تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و اطلاعات بسیج استان بوده‌است.

در حال حاضر در مجموع تعداد ۴۲ هزار و ۵۶ واحد صنفی مجوزدار در استان قم موجود است که ۲۵ هزار و ۳۸ مورد آن توزیعی و خدماتی و ۱۷ هزار و ۱۸ مورد آن واحد تولیدی و فنی می‌باشد.


انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/38859
اخبار مرتبط

نظرات شما