خطای فاحش برخی فست‌فودی‌های قم با نصب «گرما تاب» در فضای باز!

با شدت گرفتن سرما در روزهای گذشته برخی مراکز عرصه فست‌فود در شهر قم، با نصب و روشن کردن «گرما تاب» در فضای باز، سعی بر جذب مشتری دارند. این کار اسراف در مصرف و مصداق بارز «خطای فاحش» تلقی می‌شود؛ چرا که کشور این روزها با خطر اُفت فشار گاز مواجه است و از طرفی منابع گاز نیز محدود و تجدیدناپذیر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در هرجای دنیا که بگویید در ایران، مکان‌هایی وجود دارند که در فصل سرد سال از گاز طبیعی، برای گرمایش فضای باز و پیاده‌رو استفاده می‌کنند؛ فورا از شما تست الکل می‌گیرند که مبادا در حالت طبیعی نباشید!

تصویر فوق متعلق به یک مرکز عرضه فست فود در میدان میثم شهر قم است که با نصب و روشن کردن «گرما تاب» در فضای باز، سعی بر جذب مشتری دارد. مراکز مشابه دیگری نیز در شهر قم وجود دارند که با نصب «گرما تاب» در فضای باز، این گونه مجدانه در هدر دادن این نعمت الهی اهتمام دارند!

این درحالی است که کشور این روزها به دلیل عدم مصرف بهینه، تلفات بالای گاز و عدم توسعه میادین گازی کشور متناسب با مصرف، با خطر اُفت فشار مواجه و به همین خاطر در روزهای گذشته گازرسانی به صنایع و بسیاری از واحدهای صنفی با محدودیت همراه شده است.

از طرفی حتی اگر کشور با چنین شرایطی روبه‌رو نبود، بازهم نصب «گرما تاب» در فضای باز هدر دادن انرژی، اسراف در مصرف و مصداق بارز «خطای فاحش» تلقی می‌شود؛ چرا که منابع طبیعی مانند گاز طبیعی هزاران سال طول می‌کشد تا به‌ طور طبیعی تشکیل شود و نمی‌تواند به همان سرعتی که مصرف می‌شود جایگزین شود.

به این معنی که منابع گاز یک روزی به پایان می‌رسد و صرفه‌جویی در مصرف آن، باعث حفظ این میراث و کمک به انتقال آن به نسل‌های آینده است و برای همین لازم است تا با این گونه موارد به صورت قاطعانه برخورد شود.

مطابق ردیف‌های چهار و پنج مصوبه هیات وزیران در تاریخ ۱۵ آذرماه ۱۴۰۱، استفاده از وسائل انرژی بر درب ورودی یا گرماتاب در فضای باز ممنوع است و در روزهای گذشته از سوی اکیپ‌های زمستانی شرکت گاز قم با برخی از مراکزی در فضای باز اقدام به نصب و روشن «گرما



انتهای پیام/


منبع:قم نا
http://qomefarda.ir/38864
اخبار مرتبط

نظرات شما