اجازه نابودی باغات قم را ندهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مجتبی سبحانی ثابت امروز در بیست و نهمین نشست کمیته تخصصی سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور که به میزبانی قم در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری تلاش و زحمات بسیاری دارند که مستقیم با زندگی مردم در ارتباط است.

وی با اشاره به اینکه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تلاش مستقیم با نشاط اجتماعی دارد، مطرح کرد: در شرایط مختلف ازجمله شرایط کنونی باید هرچه بیش‌تر تلاش کنیم تا این نشاط را به جامعه منتقل کنیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه باید در راستای حفظ فضای سبز کنونی تلاش کنیم، عنوان کرد: متأسفانه با کم‌توجهی‌هایی که در گذشته انجام شد شاهد قطع کردن درختان باغات شهرها بودیم که آسیب‌های بسیاری در ادامه به‌دنبال داشته است و نباید اجازه نابودی باغات را داد.

وی با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز مناسب با اقلیم شهرها نیز اهمیت بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی و بومی‌سازی کشت فضای سبز و درخت می‌تواند در راستای کاهش هزینه‌های نگهداری اثرگذار باشد.

سبحانی ثابت از تأکید مقام معظم رهبری بر کاشت درختان مثمر یاد کرد و گفت: خوشبختانه فرهنگ قوی‌ و غنی‌ای در کشور ما وجود دارد و باید در سیما و منظر شهری از آن بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید در سیما و منظر شهری موردتوجه قرار بگیرد، تصریح کرد: این موضوعات ارزشمند هستند چراکه اعلان و معرفی شهیدان می‌تواند بسیاری از فتنه‌های دشمنان را خنثی کند.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/38956
اخبار مرتبط

نظرات شما