ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی در زمین‌های ۵۶۰ هکتاری قم

استاندار قم در جلسه شورای اداری گفت: قرار است در زمین‌های ۵۶۰ هکتاری ۳۰ هزار واحد مسکونی ساخته و در اختیار متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان قم قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، استاندار قم در جلسه شورای اداری استان قم با اشاره به روند فراز و نشیب به دلیل تغییر نگاه در نحوه ساخت و اصلاحات صورت گرفته در نحوه اجرای ساخت نهضت ملی مسکن در استان قم گفت: پس از مشورت، بحث کارشناسی و جمع بندی با حضور مدیران استانی قرار شد در زمین ۵۶۰ هکتاری پردیسان ۳۰ هزار واحد در آپارتمان‌های ۵ واحدی ساخته و به متقاضیان واگذار شود. 

ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی در زمین‌های ۵۶۰ هکتاری قم
سید محمد تقی شاهچراغی با بیان اینکه در استان قم حدود ۶۳ هزار نفر واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن هستند افزود: بر اساس ابلاغ دولت برای ساخت ۶۳ هزار واحد در استان قم با الحاق زمین یا ساخت واحد‌های مسکونی در سایر شهر‌های استان ۳۰ هزار واحد دیگر نیز پیگیری می‌شود.

ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی در زمین‌های ۵۶۰ هکتاری قم
وی افزود: نمام مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تمام شرایط لازم برای زیر ساخت‌های لازم مانند آب، برق و گاز را برای ساخت واحد نهضت ملی مسکن را فراهم نمایند.
 شاهچراغی در خصوص اجرای موضوع حد نگاری دراستان قم گفت: باید همه دستگاه‌های اجرایی کمک کنند تا این موضوع در استان قم تمام شود و با نهایی شدن آن زمین‌های استان در همه ابعاد شامل منابع طبیعی، کشاورزی، صنعتی روستایی و شهری مشخص شده و دست اندازی به منابع ملی به پایان می‌رسد.
استاندار قم با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در استان افزود:زمین مورد نیاز این شرکت‌ها در اختیار آنان قرار گیرد و با توافق شرکت‌های دانش بنیان و دستگاه‌ها و واحد‌های تولیدی مسائل استان با استفاده از ظرفیت این شرکت‌ها رفع شود
وی توجه به مسائل فرهنگی استان قم را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: باید موضوعات فرهنگی در ساخت و ساز‌ها لحاظ شود و درموضوع عفاف و حجاب باید از راه تبیین، توصیه، ارشاد وارد شد.

ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی در زمین‌های ۵۶۰ هکتاری قم
وی افزود: ساختار‌های اجتماعی، اداری و ساخت و ساز‌ها از آن دسته موضوعات فرهنگی هستند که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

استاندار قم به افزایش مصرف انرژی و به خصوص گاز در منازل اشاره کرد و گفت: در خصوص مصرف گاز سازمان‌ها و دستگاه‌های اداری باید توجه جدی نمایند و باید نحوه ومقدار مصرف ادارات در ساعات اداری و غیر اداری مورد بررسی و پیگیری‌های لازم قرار گیرد.

استاندار نحوه برخورد با ارباب رجوع و تکریم مردم در ادارات را رضایت بخش ندانست و گفت: همچنان در بین مردم در خصوص نحوه برخورد ادارات نارضایتی وجود دارد که باید مسئولان ادارت پاسخگویی خود و تکریم مردم را بیشتر در دستور کار قرار دهند.


وی ادامه داد: بازدیدی‌های سرزده از ادارات و بررسی نحوه برخورد از جمله مسائلی است که باید در دستور کار ادارات قرار بگیرد تا رضایت مردم از دستگاه‌های اجرایی افزایش پیدا کند.

تغییر نظام صنفی کشاورزی به اتاق اصناف کشاورزی، ضرورت اتمام طرح حد نگاری در اراضی استان قم و مصرف گاز در استان از موضوعات مطرح شده در شورای اداری بود.

در پایان این جلسه از دست اندر کاران اطلاع رسانی کنگره بزرگداشت شهدای استان قدردانی شد.



انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://qomefarda.ir/39196
اخبار مرتبط

نظرات شما