بهورزان نمونه قم تقدیر شدند

همایش تقدیر از بهورزان نمونه نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مهدی مصری در همایش تقدیر از بهورزان نمونه نظام سلامت دانشگاه طی سخنانی به جایگاه ویژه بهورزان در کشور اشاره و اظهار کرد: مسئولان کشور بعد از انقلاب اسلامی، به ویژه مقام معظم رهبری توجه جدی و ویژه‌ای به حوزه بهداشت به‌خصوص بهورزان داشته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بر لزوم استحکام حوزه بهورزی و جبران کمبود نیروی انسانی این حوزه در آینده نزدیک تأکید و تصریح کرد: معاونت بهداشت باید به لحاظ کمی و کیفی در راستای ارتقاء جایگاه بهورزان و مراقبین سلامت تلاش کند.

وی همچنین با بیان متنوع بودن کار حوزه بهورزان گفت: هر خانواده و محله باید به سمت ایجاد پایگاه سلامت برود و انجام این مهم باید در برنامه راهبردی دانشگاه گنجانده شود.

مصری بر الکترونیکی شدن ارائه خدمات حوزه سلامت تأکید و خاطرنشان کرد: حوزه سلامت به این سمت حرکت کرده و چه بخواهیم و چه نخواهیم باید با آماده کردن زیرساخت‌ها به سمت دیجیتال شدن حوزه سلامت برویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه به چالش‌های پیش روی حوزه سلامت و بهورزان اشاره و عنوان کرد: دیجیتالی شدن مراقبت خانواده، سنجش عملکرد بهورزان، اصلاح فرایندهای حوزه نظارت بهداشت و آموزش گروهی همکاران بهورز از جمله مهم‌ترین چالش‌های بهورزان هستند که باید مورد توجه نظام سلامت قرار گیرند.

همچنین در این همایش معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه بهورزان بعد از انقلاب اسلامی سبب ارتقای شاخص‌های سلامت در کشور شدند، گفت: اهمیت کار بهورزان باید در کشور نهادینه شود.

سیامک محبی در پایان ضمن قدردانی از زحمات همکاران مرکز آموزش بهورزی اظهار داشت: امیدواریم بسیاری از کمبودهای حوزه بهورزی جبران شود و فرصت جایگزینی برای کسانی که بازنشسته می‌شوند فراهم شود.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/39457
اخبار مرتبط

نظرات شما