معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان قم در گفتگو با قم فردا:

مجموعه ورزشی اختصاصی بانوان مهم‌ترین افتخار ورزش استان است

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت مجموعه ورزشی تختی برای بانوان گفت: اختصاص مجموعه ورزش تختی به بانوان یکی از افتخارات ورزش استان محسوب می‌شود و امیدواریم این مجموعه ورزشی سریعاً در اختیار بانوان قرار بگیرد.

سیده لیلا عنبری معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره وضعیت ورزش بانوان اظهار داشت: ورزش بانوان در حال حاضر روند روبه رشدی را داشته است و حتی با کوچک‌ترین حمایتی بانوان ما از مسابقات با مدال برگشته‌اند که این خود نشان‌دهندهٔ این موضوع است که توانمندی در ورزش بانوان استان بسیار بالا است.
وی با اشاره به حمایت‌ها در بخش ورزش بانوان بیان داشت: اعتبارات و حمایت‌های اداره کل به‌تنهایی جوابگو نیاز بانوان نیست از همین رو نیاز است که همه مسئولین استان در راستای توسعه ورزش استان مخصوصاً ورزش بانوان چه در بعد همگانی و چه در بعد قهرمانی حمایت‌های خود را دریغ نکنند.
معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به مشکلات به وجود آمده از کرونا ابراز داشت: بعد از پاندمی کرونا وجود کم‌تحرکی باعث بروز بسیاری از مشکلات جسمانی و حرکتی برای جامعه مخصوصاً بانوان گردید که با امیدواریم با حمایت مسئولین و توسعه فضای ورزشی بین بانوان این مشکلات از بین بروند.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در ورزش بانوان ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته از اول امسال هم تحت‌تأثیر کرونا بوده است و حداقل عوارض پساکرونا را داشته‌ایم بااین‌حال امسال در موقعیت خوبی قرار داشتیم و با وجود محدودیت‌ها طبق برنامه پیش رفتیم و بانوان در رشته‌های مختلف همچون تیراندازی، هندبال، ووشو و سایر رشته‌ها جزو بهترین‌ها بوده‌اند.
عنبری با اشاره به انتظارت معاونت ورزش بانوان از بانوان نایب‌رئیس هیئت‌های ورزشی استان گفت: نایب‌رئیسان هیئت‌های ورزشی با تعاملات بیشتر و با برنامه‌های ریزی دقیق در جهت مطالبه‌گری حق بانوان در ورزش استان می‌توانند به ورزش بانوان کمک کنند؛ زیرا آنان این مسئولیت را قبول کرده‌اند و توانمندی خود را اثبات کرده‌اند.
وی با اشاره به برنامه‌های اعلام شده توسط نایب‌رئیسان تأکید کرد: اگر بانوان نایب‌رئیس هیئت‌های ورزشی طبق برنامه‌های اعلامی خود عمل کنند و پیگیر باشند مطمئن باشید که افتخارات و مقام‌ها در ورزش بانوان به دلیل وجود ظرفیت‌ها بسیار بیشتر خواهد شد.
معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به اهمیت مجموعه ورزشی تختی برای بانوان خاطرنشان کرد: اختصاص مجموعه ورزش تختی به بانوان یکی از افتخارات ورزش استان محسوب می‌شود، امیدواریم این مجموعه ورزشی سریعاً در اختیار بانوان قرار بگیرد؛ زیرا با وجود این مجموعه ورزشی مطمئناً هم در ورزش همگانی و هم در ورزش قهرمانی بانوان پیشرفت بیشتری خواهیم داشت.
وی در ادامه گفت: درگذشته بانوان ورزشکار استان مکانی اختصاصی برای تمرین‌کردن نداشتند بااین‌حال ما شاهد مدال‌ها و مقام‌های فراوانی بودیم حال با وجود این مجموعه ورزشی اختصاصی می‌توانیم مقام‌ها و مدال‌های بیشتری در مسابقات ملی و جهانی کسب کنیم.
عنبری با اشاره به‌ضرورت حمایت از ورزش بانوان توسط آقایان تأکید کرد: همان گونه که پدر خانواده سرپرست خانواده است، ورزشکاران آقا در استان که به‌نوعی سرپرست ورزش استان هستند باید جایگاه ورزش بانوان را حفظ کنند؛ سالیان سال در ورزشگاه تختی سایر رشته‌ها در حال کارکردن بودند؛ اما جایگاه ورزش بانوان کجا بوده است؟
وی در ادامه گفت: مادر خانواده اگر بخواهد به پیاده‌روی برود کجا را دارد، یا اینکه اگر دختر نوجوانی قصد انجام تمرین برای رشته‌هایی همچون دوچرخه‌سواری را دارد مکان خاصی را ندارد نشان می‌دهد که وجود این مجموعه ورزشی برای ورزش بانوان اهمیت ویژه‌ای را دارد و ورزشکاران آقا هم حتماً از اختصاص این مجموعه ورزشی به بانوان حمایت می‌کنند.
معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به زمان بهره‌برداری از مجموعه ورزشی تختی ابراز داشت: زمان بهره‌برداری از فاز اول مجموعه ورزشی تختی طبق قول‌هایی که داده شده در عید خواهد بود و اگر این اتفاق صورت نگیرد احتمالاً در اوایل سال جدید خواهد بود.
وی با اشاره به درخواست بهره‌برداری کامل از مجموعه ورزشی تختی بیان داشت: تنها فاز اول مجموعه ورزشی تختی کافی نیست، باید در این مجموعه ورزشی بازسازی مناسب صورت بگیرد، یک سالن ورزشی چندمنظوره و خوابگاه در این مجموعه قرار بگیرد تا شاهد پیشرفت بیشتر در ورزش بانوان باشیم.

خبرنگار: محمدعلی رجبی
انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/39507
اخبار مرتبط

نظرات شما