استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با قم فردا مطرح کرد:

سپاه تنها نهاد برخواسته از دل انقلاب مردم است/ هدف از تحریم سپاه فشار بر مردم ایران است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: یکی از اهداف دشمنان در تحریم سپاه استمرار جریان اغتشاشات اخیر با محوریت امنیت ملی است، دوست و دشمن می‌دانند که سپاه یک‌نهاد کاملاً مردمی است و از دل انقلاب جوشیده است.

حسن غفاری فر کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: جریان استکبار جهانی در اغتشاشات اخیر تصور می‌کرد می‌تواند مردم را علیه نظام بشوراند، هر انسان منصف و عاقلی به گذشته داشته باشد متوجه می‌شود در یکی دو سال اخیر نیروهای حزب‌اللهی جامعه را از یک سقوط اجتماعی خارج کردند.

وی گفت: پایین آمدن ارزش پول ملی به علت بی تعهدی برخی‌ها بوده و دولت هم به جهت برخی ملاحظات نمی‌تواند برخی از اسناد را منتشر کند زیرا موجب فشار جهانی علیه ایران خواهد شد، چاپ پول بدون پشتوانه در دولت قبل کشور را به یک سیاه‌چاله کشاند، تمام امیدشان این بود که آقای رئیسی در مدت‌زمان کوتاهی شکست خواهد و دولت را تحویل غرب‌زده‌ها خواهد داد اما وقتی این نقشه آن‌ها شکست خورد به سمت هدف اصلی خود رفتند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: دشمنان با اشاره‌ای داخلی و خارجی به دنبال یک اهرم فشار برای نیروهای مقاومت بودند تا از طریق فشار به سپاه جامعه را علیه نظام بسیج کنند و نسبت به فعالیت‌های سپاه شائبه به وجود بیاورند.

غفاری فر ادامه داد: یکی از اهداف دشمنان از تحریم سپاه استمرار جریان اغتشاشات اخیر با محوریت امنیت ملی است، دوست و دشمن می‌دانند که سپاه یک‌نهاد کاملاً مردمی است و از دل انقلاب جوشیده است و ربطی به این مسئول و آن فرمانده ندارد و هویت انقلاب اسلامی در سپاه متبلور است.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: همه نهادهای موجود در دل نظام سابقه و الگویی از قبل داشتند اما سپاه تنها نهادی است که مختص انقلاب مردم در سال ۵۷ است، ازجمله روحانیت یک‌نهاد دینی و تاریخی از گذشته بوده است  و بقیه نهادها ازجمله ارتش ، فراجا، وزارت اطلاعات، آموزش‌وپرورش و...از دل حکومت قبلی بوده است البته منظور این نیست که همان راه را می‌روند بلکه منظور این است که قالب این نهادها از حکومت قبلی وجود داشته و بعد از انقلاب اسلامی یک هویت انقلابی و اسلامی گرفتند اما سپاه از دل انقلاب اسلامی مردم  ایران جوشید.

وی تصریح کرد: نمونه نهادها و ارگان‌های موجود در کشور در دیگر کشورها هم وجود دارد اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هیچ نمونه‌ای ندارد، وظیفه انقلاب اسلامی اجرای احکام الهی است و سپاه هم احکام شریعت را و هر آنچه را که به انسان مسلمان مربوط است را اجرا می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان داشت: دفاع از محرومان آرزوی هر انسان مسلمان در طول تاریخ بوده است و این روزها هرکجا مسئله دفاع از محرومان مطرح است سپاه حضور دارد، خدمت بی‌منت به مردم جز اهداف انسان‌های صالح و مؤمنان در طول تاریخ بوده است همه این‌ها در خاطرات شهید نواب صفوی ، میرزا کوچک خان جنگلی، کریم‌خان زند، امیرکبیر و هر انسان مصلحی که به دنبال خدمت به مردم بود وجود دارد امروز سپاه توانسته به این هدف و خدمت بی‌منت به مردم برسد.

غفاری فر اضافه کرد: استقلال، شرف، هویت و اعتبار ملی از آرزوهای هر انسان مصلح و وفادار به خاک، میهن، فرهنگ، دین و ملت است، سپاه یک هویت جامع برزو و ظهور انقلاب اسلامی مردم ایران است.

وی تأکید کرد: هدف دیگر دشمن در قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی این است که سپاه را به‌عنوان نماد انقلاب که موجب حیثیت و آبرو است را برعکس جلوه داده و موجب ذلت معرفی کنند، به گفته رهبر معظم انقلاب دشمن در فتنه اخیر به نقاط ضعف نظام حمله نکرد بلکه به نقاط قوت نظام حمله کرد، سپاه هم یکی از نقاط قوت این انقلاب است.

غفاری فر بیان داشت: بعدازاینکه اتحادیه اروپا سپاه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد برخی‌ها از این تصمیم عقب‌نشینی کردند که اتفاقاً به نفع ایران شد زیرا دیگر در دوران دهه ۶۰ و ۷۰ قرار نداریم بلکه در قرن ۱۵ شمسی و در قرن ۲۱ میلادی در یک موقعیت کاملاً برتر قرار داریم.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: در هر بازی ورزشی گروه بازنده وقتی دست‌پاچه می‌شود بی‌هدف به توپ ضربه می‌زند و در زمین حرکت می‌کند اما چون حرکات هدفمند نیست توپ به دروازه خودی وارد می‌شود حرکت اتحادیه اروپا در قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی دقیقاً مشابه همین بازی بدون هدف و از دستپاچگی است.

غفاری فر بابیان اینکه نظام استکبار جهانی به سرکردگی صهیونیزم شیرازه ذهنی خوشان را از دست دادند این‌ها به دنبال تظاهرات میلیونی در ایران بودند اما تظاهرات عظیم با حضور وزرا در رژیم صهیونیستی رخ داد گفت: درنهایت این اقدام احمقانه اتحادیه اروپا به ضرر ایران نخواهد بود و به‌صورت کامل به نفع ایران بود زیرا وقتی تهدید می‌کنند و سپس از تهدید برمی‌گردند در افکار عمومی جهان معنی دارد و آن‌هم عدم اقتدار استکبار جهانی است و ایران یک کشور هشتادمیلیونی مقابل اروپا و آمریکا ایستاده است.

گفتگو از مرضیه مهدیلو

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/39623
اخبار مرتبط

نظرات شما