امام جمعه قم:

سپاهی که داعش را شکست داد، تروریست نیست

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: داعش که به اذعان همه جهان تروریست است توسط سپاه و فرمانده بزرگ و قهرمان سپاه حاج قاسم سلیمانی شکست خورد این سپاه تروریست نیست بلکه داعش که دست‌ساز شما بود تروریست هستند و این را همه جهان می‌داند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری امام‌جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت:  فردی که دارای ایمان و عمل صالح است بشارت بهشت به او داده‌شده است که باعث سعادت او می‌باشد انسان‌ها در خسران و زیان هستند تنها راه نجات آن‌ها ایمان و عمل صالح است.


وی گفت: همچنین پایبندی به احکام و حدود الهی باعث سعادت انسان‌ها است ، مطیع خدا و رسول خدا بودن باعث سعادت می‌شود در تمجید مؤمنان در قرآن آمده است که حافظ و پاسدار حدود و مرزهای الهی هستند .

حسینی بوشهری عامل سوم سعادت را پایبندی به عهد وامانت دانست و عنوان داش: آیات قرآن بیانگر این است که انسان‌هایی که به دنبال سعادت و رستگاری هستند که امانت‌دار خوبی هستند و پایبند به عهدهای خود ازجمله عهدهای فطرتی مانند توحید، پیمان عقلی، و عهدهای شرعی و عهدهای بین انسان‌ها است.


امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: درآیات قرآن آمده  برای در امان ماندن از مکر دشمنان نیاز به صبر و در میدان ماندن و تقوا و خداترسی است تا ضرری به شما نرسد خدا نسبت به نقشه‌های آنان آگاه است و بشارت خداوند است که نقشه آنان را خنثی می‌کند.

حسینی بوشهری بیان داشت: ماه رجب کلاس اول بندگی است عبادت و روزه‌داری در این ماه دارای ثواب عظیمی است به گفته اهل‌بیت پاداش نیکی‌ها در این ماه رجب دوچندان است و گناهان عفو می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: در کلام اهل‌بیت آمده اگر انسان‌ها از ابعاد موضوعی اطلاع ندارد اظهارنظر نکنند و به دانایان واگذار کنند همچنین اگر شخصی کار زشتی انجام نداده اما انجام کار زشت را تائید کرد شریک جرم آن عمل است در قضای اخیر برخی‌ها وارد صحنه نشدند اما مشوق بودند

امام‌جمعه قم 12 بهمن سالروز بازگشت امام خمینی(ره)  بعد از 15 سال به کشور را گرامی داشت و گفت: استقبال از امام خمینی(ره) نشان از قدرشناسی مردم بود که در روز رحلت امام خمینی(ره) نیز این قدرشناسی به نمایش درآمد امام شخصی استثنایی بود که دارای اراده فولادی و گوش‌به‌فرمان تکلیف الهی بود.

حسینی بوشهری اضافه کرد: امام خمینی می‌فرمایند ما بر اساس تکلیف و وظیفه عمل می‌کنیم البته امام پیروزی را هم می‌خواهد اما اصل انجام تکلیف است امام حسین هم در مسیر کربلا نیز عمل به تکلیف را اعلام کرد.

وی تصریح کرد: کار زشت استکبار اهانت به قرآن بود و قلب مسلمانان و آزادی خواهان جهان را جریحه‌دار کردند تجمعات عظیم علیه این کار توهین‌آمیز رخ داد اما مجامع بین‌المللی آن را با آزادی توجیه می‌کند و حقوق یک میلیارد انسان مسلمان را نادیده می‌گیرند این اوج خیانت و رذالت است.

امام‌جمعه قم تأکید کرد: در نشریه فرانسوی به رهبر مسلمانان جهان توهین کردند و سپاه قهرمان ایران را تحریم کردند صحنه‌گردان هر دو این‌ها یکی است، سپاه درصحنه‌های مختلف جان‌فشانی خود را نشان داد و در داخل و خارج از کشور فتنه‌ها شکست داد، داعش که به اذعان همه جهان تروریست است توسط سپاه و فرمانده بزرگ و قهرمان سپاه حاج قاسم سلیمانی شکست خورد این سپاه تروریست نیست بلکه داعش که دست‌ساز شما بود تروریست هستند و این را همه جهان می‌داند.

حسینی بوشهری بیان داشت: اجلاسیه نماز یک اقدام مهم فرهنگی بود که پیام رسای رهبر انقلاب هم در آن منتشر شد از این اجلاسیه همه به دنبال خروجی هستیم که فرزندان ما در دبیرستان، دانشگاه ، ادارات و بازار شیفته نماز و بندگی خدا باشند.

وی در پیان گفت: تلاش‌های مسئولان پوشیده نیست در آستانه انقلاب  کارهایی انجام دهید  علاج مشکلات مردم  باشد یکی از کارهای امیدبخش در جامعه انجام کاری است که امور مردم را پیش ببرد.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/39634
اخبار مرتبط

نظرات شما