مدیرکل امور اجتماعی استانداری قم در گفتگو با قم فردا خبرداد؛

راه اندازی کاروان سیار کودک در قم

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: کاروان سیار کودک برای محلات شهر فراهم می شود تا به‌صورت سیار در روزهای خاص در محلات و‌ مناطق حضور پیدا کنند و در کنار اجرای برنامه‌های فرهنگی محصولات فرهنگی را ارائه دهند.

حسین غریب مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: در حوزه کودک و نوجوان اتفاقات خوب در یک سال اخیر در استان قم رخ‌داده است با تفاهم‌نامه وزارت دادگستری و وزارت کشور  مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری‌ها به‌عنوان مدیر متناظر حقوق کودک و نوجوان انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: به علت این انتخاب سعی کردیم در راستای خدمات به حوزه کودک و نوجوان در موضوعات مربوط به مسائل فرهنگی مهدهای کودک و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون فرهنگی مساجد به امور را تسهیل کنیم و جلسات متعددی با این مجموعه‌ها جهت هم‌افزایی و‌ ایجاد بستر برای انجام بهتر کارها برگزار کردیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این راستا توفیقاتی نیز حاصل‌شده است و می‌توان به‌جرئت گفت در همین فاصله کوتاهی که با همکارانمان در اداره کل کانون مساجد داشتیم روح تازی دمیده شده و فعالیت‌های مسجدی نو و خلاقانه برای نوجوانان افزایش پیداکرده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم در پاسخ به این سؤال که بستر و قالب فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان چیست؟ خاطرنشان کرد: پیشنهادهایی به این مراکز ارائه‌شده است ازجمله برگزاری فستیوال‌های مختلف با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طول سال، کودکان و نوجوانان نیاز به بازی دارند باید ظرفیت‌ها در این بخش برای کودکان و نوجوانان فراهم شود تا در کنار خانواده در این برنامه‌ها حضور پیدا کنند.

غریب ادامه داد: اخیراً تلاش شده است توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با استفاده از ظرفیت مراکز مختلف کاروان سیار کودک برای محلات شهر فراهم شود تا به‌صورت سیار در روزهای خاص در محلات و‌ مناطق حضور پیدا کنند و در کنار اجرای برنامه‌های فرهنگی محصولات فرهنگی ازجمله کتاب‌های مناسب را ارائه دهند.

وی تصریح کرد: در راستای تقویت زیرساخت‌های مهدهای کودک گام‌هایی برداشته‌شده است تا این مهدها اسلامی و ایرانی باشند، زیرا شکل‌گیری شخصیت انسان از همان دوران کودکی است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم تأکید کرد: از مهدهای کودک موفق استان بازدیدهایی انجام‌شده است و ظرفیت‌های این مهدها بررسی‌شده است و قرار است دستگاه‌های تأثیرگذار مانند آموزش‌وپرورش  و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برخی از نهادها به‌صورت مشترک برنامه‌ای از موفقیت این مهدهای کودک تدوین کنند و در اختیار سایر ارگان‌ها قرار دهند تا از این‌ها الگوبرداری کنند و این موفقیت در کل استان تسری پیدا کند.

غریب افزود: در حوزه جوانان و نوجوانان با تلاش اداره کل ورزش و جوانان برای احیای مجدداً ورزش‌های همگانی ازجمله پیاده‌روی خانوادگی ، استفاده از سالن‌های ورزشی در محلات ، فستیوال‌های ورزشی اعم از فوتسال محله‌ای و احیای برخی از ورزش‌های انفرادی که دارای ظرفیت خوب در استان است انجام‌شده است.

وی گفت: با حرکتی که آغازشده است ظرفیت برای پذیرش هر نوع استعدادی درزمینهٔ ورزشی از سوی اداره کل ورزش و جوانان در شرف فراهم شدن است تا جوانان و نوجوانان با مراجعه به مراکز ورزشی و بروز استعداد برای استان مدال‌آور شوند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم بیان داشت: یکی از رسالت‌هایی که امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم برعهده‌گرفته است قرارگاه عفاف و حجاب استان است که در راستای صیانت از حجاب و عفاف به‌عنوان یک میراث گران‌بها تلاش‌های مضاعفی داشته است و بازرسی‌های مکرر از دستگاه‌های دولتی، مؤسسات وابسته به دستگاه‌های دولتی، مراکز ورزشی، مراکز و مجتمع‌های تجاری و اقامتی و تفریحی داشته است.

غریب در پایان گفت: نیازمند تعامل همه‌جانبه دستگاه‌ها و مردم در راستای صیانت از حجاب و عفاف و شکست نقشه‌های دشمن علیه شهر قم هستیم. 


گفتگو از مرضیه مهدیلو

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/39691
اخبار مرتبط

نظرات شما