پروژه‌های آبرسانی به شهرها و روستاهای قم به بهره‌برداری رسید

آیین بهره‌برداری از 4 پروژه آبرسانی به شهرها و روستاهای استان قم همزمان با دهه مبارک فجر با حضور استاندار و نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم در این مراسم که با حضور دکتر امیرآبادی و حجت‌الاسلام ذوالنور نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان برگزار شد با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر، دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی را دورانی پرافتخار توصیف کرد و ادامه این راه را نیازمند اصرار بر روی مبانی و اصول دانست و گفت: این هدف با کار و تلاش مضاعف برای رفع گرفتاری‌ها و مشکلات مردم محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات بخش مرکزی قم به ویژه شهر قنوات و روستاهای آن مشکل کمی و کیفی آب بود، اظهار داشت: رفع این مشکلات در دولت سیزدهم سرعت پیدا کرد و امروز شاهد هستیم بحث آب در این منطقه حل شده و امیدواریم همچنان این تلاش‌ها استمرار داشته باشد.

استاندار قم با اشاره به اهمیت موضوع آب در استان، حدود یک‌چهارم اعتبارات سفر ریاست جمهوری به قم را در این حوزه اعلام و خاطرنشان کرد: این مهم ناظر به تلاش برای رفع گرفتاری و مشکلات مردم به ویژه در بخش آب و فاضلاب است.

وی با قدردانی از مدیرعامل و کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان قم به سبب اقدامات صورت گرفته در طول یک سال گذشته، به اصلاح خط دوم انتقال آب به قم اشاره کرد و از آن به عنوان پروژه‌ای سخت، فنی و اثربخش یاد کرد که در این مدت به انجام رسیده است.

شاهچراغی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه کمبود آب از مشکلات اساسی کشور است بر لزوم صرفه‌جویی و استفاده صحیح از این نعمت الهی تأکید کرد.

جذب 265 میلیارد تومان در بخش آب و فاضلاب قم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در این آیین با گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به تشریح پروژه‌های مورد بهره‌برداری پرداخت و احداث خط انتقال شهر قنوات به طول بیش از 10 هزار متر را از جمله این پروژه‌ها برشمرد و گفت: شهر قنوات و 8 روستای مجاور آن به دلیل رشد و توسعه با مشکلات کمی و کیفی آب مواجه بود که با اجرای این خط انتقال شاهد پایداری آب در این منطقه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این خط انتقال با اعتبار 430 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به اجرا رسید، اظهار داشت: کلنگ این پروژه خردادماه سال جاری به زمین زده شد و طی یک کار جهادی تلاش و همکاران ما در شرکت آب و فاضلاب و همکاری مسئولان شهر قنوات در ایام دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

مهندس حسن بختیاری مخزن 2 هزار مترمکعبی جعفریه را از دیگر پروژه‌ها عنوان و تأکید کرد: هر چه قدر ما بتوانیم حجم و تعداد مخازن ذخیره آب را در سطح استان افزایش دهیم، توانستیم به پایداری تأمین آب در شبکه کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه نیز در کمتر از 6 ماه آماده بهره‌برداری شد که سرعت اجرای آن با توجه به محدودیت‌هایی تأمین مالی، قابل توجه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به بهره‌برداری از خط انتقال آب روستای عنایت بیک به طول 3 هزار و 700 متر یادآور شد: این پروژه نیز با توجه به اینکه باید از زیر جاده عبور می‌کرد کار سختی بود اما با همکاری شورای روستا و شورای شهر سلفچگان با سرعت خوبی اجرا شد.

وی با بیان اینکه امروز 2 هزار و 200 متر خط انتقال و یک مخزن ذخیره 700 مترمکعبی نیز برای شهر دستجرد به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با توجه به توسعه در بخش دستجرد، تأمین آب و پایداری آن در شبکه از مسائل مهمی است که در اجرای این پروژه‌ها به آن توجه شده است.

مهندس بختیاری آبرسانی به 15 روستای قمرود، آغاز احداث 6 مخزن ذخیره در روستاهای قم، توسعه و اصلاح بیش از 80 کیلومتر شبکه و خطوط انتقال آب، بهسازی مخازن شهری و روستایی و اصلاح شبکه‌های فاضلاب را از جمله اقدامات انجام شده در طول یک سال گذشته برشمرد و اظهار داشت: در طول این مدت با تلاش و کوشش همه همکاران حدود 265 میلیارد تومان جذب اعتبارات داشتیم.

در ادامه این آیین و پس از قدردانی از برخی از عوامل اجرایی، بهره‌برداری از این پروژه‌ها با حضور استاندار و نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی با حضور در مجلس اجرای یکی از این پروژه‌ها به صورت رسمی آغاز شد.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/39987
اخبار مرتبط

نظرات شما