رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

سلامت پلی بین دین و امنیت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: سلامت پلی بین دین و امنیت است و همواره در جامعه اسلامی این دو در کنار هم هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دکتر مهدی مصری رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در دهمین همایش «قرآن عترت و سلامت» با رویکرد بین المللی ویژه جامعه پزشکی که با حضور مسئولان وزارت بهداشت و جامعه المصطفی العالمیه پیش از ظهر امروز  برگزار شد اظهار داشت:سلامت پلی بین دین و امنیت است و همواره در جامعه اسلامی این دو در کنار هم هستند کرونا در جهان نشان داد که اخلاق صرف بدون معنویت تاثیرگذار نیست.

وی با اشاره به اینکه توجه به آموزش‌های دینی در حوزه سلامت روزبه‌روز بیشتر شده و مخاطبان خود را پیدا می‌کند گفت: قرآن کتاب هدایت است که به علوم جهت می دهد بالاترین فرهنگ در جامعه فرهنگ عمومی و سپس فرهنگ سلامت است که در جامعه اسلامی آمیخته با آموزه‌های قرآنی و روایی است، اسلام دین کامل و جامع است رویکرد در علوم باید جهان بینی توحیدی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه متأسفانه ابعاد مختلف علوم دینی هنوز به‌خوبی شناخته‌نشده و کشف حقیقت نشده است و باید نیازهایی بشر که در قرآن آمده است به‌خوبی شناسایی و بررسی شود تاکید کرد: اسلام می گوید علم به دنبال کشف حقیقت است حتی اگر هدف علم برآوردن احتیاجات بشر باشد نیز در راستای کشف حقیقت است.

مصری بیان کرد: آموزش‌های دینی و وحیانی باید به علوم سلامت در جامعه جهت دهد و آموزه‌های دینی به مهم‌ترین عنصر حیاتی جامعه که فرهنگ است ورود کند.

وی خاطر نشان کرد: علوم انسانی غربی برای انسان آسیب رسان شده امروزه باید از آموزه‌های قرآنی استفاده کنیم، شناخت روابط بین جامعه، معنویت، اخلاق و دانش بسیار مهم بوده و باید این حوزه‌ها با هم هماهنگ و با معنویت همسو شود و این همایش‌ها به کشف این روابط بسیار کمک خواهد کرد.


انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/40132
اخبار مرتبط

نظرات شما