دو سوی بلوار شهید سلیمانی در قم متصل می‌شوند

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم گفت: با اجرای تقاطع نیک اندیش، دو سوی بلوار شهید سلیمانی به یکدیگر متصل می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، لیلی نیک خلق احمدی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن مطالعات و طراحی فاز ۱ و ۲ تقاطع غیر هم‌سطح سردار سلیمانی با خیابان نیک‌اندیش اظهار کرد: این تقاطع به بلوار غدیر و خیابان اراک متصل می‌شود.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم ، عرض مصوب شده عرشه را ۲۰ متر و ضخامت عرشه را ۱٫۵ متر عنوان کرد و افزود: در هر طرف پل، دو مسیر عبوری و یک مسیر اضطرار به‌منظور پارک و پیاده‌رو طراحی و پیش‌بینی‌شده است چراکه قرار است در سمت خیابان نیک‌اندیش بافت مسکونی ایجاد شود و اتصال این خیابان نیاز به جانمایی برای عبور پیاده دارد.

او استفاده از مشاوران و مهندسان زبده و باتجربه و همچنین توجه به نکات پدافندی را یکی از ویژگی‌های این طرح دانست و گفت: ازنظر توجه به سیلاب، دبی ۱۰۰ ساله را در نظر گرفتیم که می‌تواند به‌راحتی از زیر پل عبور کند و همچنین عرض پل را کم نکردیم که در آینده دچار مشکل نشویم.

به گفته مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم هزینه احداث این پروژه ۸۵ میلیارد تومان برآورد شده که مدت پیش‌بینی‌شده برای اجرای آن را ۱۵ ماه در نظر گرفته‌اند و حجم خاک‌برداری و خاک‌ریزی آن ۵۰ هزار مترمکعب خواهد بود.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40180
اخبار مرتبط

نظرات شما