۸۳۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شد

معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، گفت: ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده در استان از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه به ۸۳۱ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیاوش فولادی وندا گفت: بازرسان صمت قم دراین مدت ۱۲هزار و ۹۲۰ مورد بازرسی برای جلوگیری از تخلف (عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق) انجام دادند.

معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، افزود: از این تعداد بازرسی، ۷۹ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۸۳۱ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال شده و ۵۸ مورد نیز برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی گردیده‌است.

او ادامه داد: همچنین ۲۱ مورد آن‌ها شامل ماده ۲۱ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود (پرونده زیر ۵۰ میلیون ریال) که در این موارد فقط ضبط و تحویل کالا به اداره جمع‌‎آوری و فروش اموال تملیکی استان صورت پذیرفت.

فولادی وندا با اشاره به تشدید بازرسی‌ها برای مقابله با قاچاق در استان قم، گفت: بر همین اساس آمار بازرسی‌‎‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۵۸ درصد، تعداد پرونده‌‎‌ها ۳۸ درصد و مقدار کشفیات نیز ۱۰۴ درصد افزایش یافته‌است.

معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، افزود: در این مدت کالا‌هایی نظیر سیگار، لوازم‌‎‌خانگی، لوازم‌‎ یدکی و باطری خودرو، لوازم‌‎‌پزشکی، مواد غذایی، نهاده دام و طیور، وسایل الکترونیک (باکس دوربین مدار بسته)، لوازم آرایشی و بهداشتی، نفت‌گاز، خمیرکاغذ، اسباب بازی، لاستیک و روغن موتور کشف و ضبط شده‌است.

او ادامه داد: همچنین بازرسان صمت قم در زمینه مقابله با قاچاق در بازار استان، یک‌هزار و ۳۸۲ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحد‌های خرده فروش دادند.

فولادی وندا با اشاره به این که بازرسان ما ۳۶۰ گشت مشترک با دستگاه‌‎‌های نظارتی استان نیز برگزار کردند، گفت: بیشتر این گشت‌ها با دستگاه‌‎هایی همچون تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و اطلاعات بسیج استان بوده‌است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40269
اخبار مرتبط

نظرات شما