رئیس پلیس راه استان قم در گفتگو با قم فردا مطرح کرد؛

شناسایی ۳۳ نقطه حادثه خیز جاده‌ای در قم

رئیس پلیس راه استان قم با اشاره به افزایش ترددهای جاده‌ای قم گفت: ۶۶ نقطه حادثه خیز تا سال ۱۴۰۰ در قم شناسایی شده بود که همگی رفع نواقص شد، اخیرا نیز ۳۳ نقطه حادثه خیز جاده‌ای را شناسایی کردیم که ۷ نقطه رفع نواقص شده است و مابقی ان شاالله در ماه‌های آینده رفع نواقص‌ می‌شود.

سرهنگ مختار پناهی رئیس پلیس راه استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: در ده ماه سال جاری ۱۷۲ نفر در تصادفات محورهای مواصلاتی استان قم فوت کردند، که نسبت به مشابه سال گذشته تصادفات ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: محورهای نیزار( جاده قدیم اصفهان)، اتوبان قم_تهران، آزاد راه قم_کاشان و محور ورجان_پردیسان بیشترین تصادفات منجر به فوت را داشتند، در شش ماه نخست سال جاری شاهد افزایش ۷۰ درصدی تصادفات جاده‌ای بودیم اما در چهار ماه اول نیمه دوم سال جاری با اقدامات انجام شده از جمله رفع نواقص‌های جاده‌ای که از طریق راهداری انجام شد شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای بودیم، امیدواریم این روند کاهشی تصادفات تا پایان سال و ایام نوروز ادامه پیدا کند.

رئیس پلیس راه استان قم در پاسخ به این سؤال که علت اصلی تصادفات جاده ای قم چیست؟ بیان داشت: عدم توجه به جلو توسط راننده‌گان و عدم توجه به فاصله طولی در استان قم علت بیشتر تصادفات جاده‌ای است.

پناهی با اشاره به نزدیک بودن اعیاد شعبانیه و سفرهای نوروزی ادامه داد: محورهای اطراف مسجد مقدس جمکران برعهده پلیس راهور و محورهای منتهی به مسجد مقدس جمکران بر عهده پلیس راه استان قم است که برای خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران جلسات متعددی برگزار شده است و پلیس راه در محورهای ورودی به قم با حداکثر توان آمادگی دارد که پذیرای زائران باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که پیگیری‌ها برای رفع نقاط حادثه خیز در جاده‌های قم به چه نتیجه‌ای رسید؟ عنوان داشت: ۶۶ نقطه حادثه خیز را شناسایی کرده بودیم که ۵۰ نقطه تا سال ۱۴۰۰ رفع شده بود و ۱۶ نقطه باقی مانده نیز در سال جاری برطرف شد، اخیرا نیز ۳۳ نقطه حادثه خیز جاده‌ای را شناسایی کردیم که ۷ نقطه رفع نواقص شده است و مابقی را به سازمان راهداری اعلام کردیم که ان شاالله در ماه‌های آینده رفع نواقص‌ شود.

رئیس پلیس راه استان قم در خصوص رفع نواقص‌ جاده گرمسار اضافه کرد: محور گرمسار بیشترین مشکلات را داشت از جمله نبود پمپ بنزین از معضلات اصلی این جاده بود و بسیاری از رانندگان در این جاده بنزین تمام می‌کردند اما با جلسات و رایزنی‌هایی که با استانداری، دادگستری و مسئولین آزاد راه گرمسار انجام شد چند پمپ بنزین در این جاده ساخته شد، با وجود افزایش تردد در جاده گرمسار خوشبختانه امسال در این جاده شاهد کاهش تصادفات بودیم، تنها مشکل این جاده آنتن دهی ضعیف موبایل است برای این موضوع رایزنی انجام داده‌ایم تا تعطیلات نوروز نیز این مشکل حل شود.

پناهی خاطر نشان کرد: امسال ۱۶۶ میلیون و ۳۶۰ هزار تردد در جاده های استان قم ثبت شده که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۱۸ درصدی ترددها بودیم، روزانه به صورت میانگین ۵۴۰ هزار خودرو در محورهای استان تردد می کنند‌.

گفتگو از مرضیه مهدیلو

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/40274
اخبار مرتبط

نظرات شما