یادداشت؛

شهدا و جهاد تبیین

ما هم می‌توانیم با جهاد تبیین فرهنگ شهادت را نسل به نسل منتقل نماییم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در روز ۲۲ اسفند ۱۳۵۸ به دستور امام راحل بنیاد شهید انقلاب اسلامی تأسیس شد که الحمدلله این نهاد انقلابی هم خدمات خوبی به خانواده‌های معظّم شهدا داشته و دارد.
به همین مناسبت این روز به‌عنوان بزرگداشت شهدا نام‌گذاری شده است.
لازم است چند تذّکر بدهم به اینکه اولاً امنیت ما به‌سادگی به دست نیامده در دو سال اول انقلاب که دشمنان، ما را درگیر جنگ داخلی کردند و در ۸ سال دفاع مقدس که جنگی بر علیه ما شکل گرفت که در ظاهر به نام صدام بود؛ اما در باطن جنگ جهانی بر علیه ملت انقلابی ما بود. در این ده سال و تا کنون تعداد بسیاری از مردم و جوانان و نوجوانان ما با ایثار و از خودگذشتگی در میدان‌های مختلف حاضر و به شهادت رسیدند و البته پیروز هم شدند و الحمدلله الان بر سر سفرة امنیت شهدا نشسته‌ایم.
کمترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم زنده نگه‌داشتن یاد شهداست که طبق فرمایش رهبر عزیزمان کمتر از شهادت نیست.
البته برنامه‌هایی دراین‌رابطه شکل‌گرفته که درخور تحسین است مانند: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری کاروان‌های راهیان نور، و برگزاری یادواره‌های شهدا و... اگرچه این اقدامات برکات خوبی را به همراه داشته و دارد لکن کافی نیست.
مهم‌ترین وظیفة ما تلاش برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و نوجوان است.
اگر این کار را بتوانیم انجام بدهیم تا مدت طولانی هم‌نام و یاد شهدا را زنده نگه داشته  و هم از اهداف شهدا که یک مورد آن استقلال کشور عزیزمان است، پاسداری خواهیم کرد
اتفاقاً نمونة خوبی هم داریم و آن جریان عاشورا و حماسة سیدالشهدا است که بعد از هزار و سیصد و اندی سال روز بروز جهانی‌تر شده و یکی از علت‌های آن جدّیّت امامان معصوم علیهم‌السلام، علمای اعلام و مبلّغین و مداحان عزیز در میدان جهاد تبیین بود که فرهنگ عاشورا را نسل به نسل منتقل کرده است.
ما هم می‌توانیم با جهاد تبیین فرهنگ شهادت را نسل به نسل منتقل نماییم.
حجت الاسلام غروی- امام جمعه سلفچگان



انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/40867
اخبار مرتبط

نظرات شما