اجرای ۵۷ اثر نمایش در سومین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در قم

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قم از اجرای ۵۷ اثر نمایش در سومین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در قم طی چهار روز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، احمد سلیمانی عصر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در طول برگزاری سومین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در پلاتو سوره حوزه هنری، مساجد و سالن‌های شهر قم ۵۷ اثر نمایشی به مرحله اجرا رفت.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قم با بیان اینکه در طی این چهار روز، ۱۹ اثر نمایشی برگزیده در مرحله بازبینی در حضور داوران جشنواره و علاقمندان به روی صحنه رفته است افزود: شرط حضور آثار تولید شده در مساجد در این نوبت به شرایط متقاضیان حضور در بخش مسابقه جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد اضافه شده‌است.

سلیمانی گفت: هدف از تعیین این شرط این بود که به روح اصلی حرکت تئاتر بچه‌های مسجد یعنی بردن نمایش به دل مساجد نزدیک شویم و جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد از حالت یک مسابقه خارج و به ویژگی‌های یک رویداد با اهدف خاص خود نزدیک شود.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قم با بیان اینکه در قم شاهد استقبال از حرکت جریان‌ساز بچه‌های مسجد هستیم ادامه داد: ۱۳۰ گروه در مساجد اعلام موجودیت کرده و تقاضای استفاده و حضور در آموزش‌های رویداد محرابیان شدند که با هدف ارتقا سطح کیفی کار تئاتر در مساجد برگزار شد.

وی بیان داشت: شهر قم به دلیل تعداد آثار بالای متقاضی حضور در جشنواره به تنهایی یک ناحیه از نواحی ۵ گانه این رویداد به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: از اعلام اسامی برگزیدگان و نمایش برگزیده برای حضور در مرحله کشوری جشنواره تئاتر مردم بچه‌های مسجد در مراسم اختتامیه این جشنواره در ساعت ۱۶ روز جمعه ۲۶ اسفند ماه در سالن شهید آوینی شهر قم خبر داد.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40893
اخبار مرتبط

نظرات شما