کشف و توقیف بیش از 8 تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در بیش از4 هزارو 131 نظارت بهداشتی

در این مدت 8 هزار و 852 کیلو مواد غذایی غیرقابل مصرف و فاسد کشف و معدوم شده است که قالب آن، نمک صنعتی، روغن سوخته، نوشابه ، دلستر و دوغ تاریخ گذشته و شرینی جات دارای خواص ارگانولپتیک نامطلوب بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دکتر سیامک محبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به انجام 4 هزارو 131 نظارت بهداشتی در طرح سلامت نوروزی توسط کارشناسان بهداشت محیط و 376 مورد نظارت در قالب گشت مشترک با سازمانهای مرتبط گفت: در این مدت 8 هزار و 852 کیلو مواد غذایی غیرقابل مصرف و فاسد کشف و معدوم شده است که قالب آن، نمک صنعتی، روغن سوخته، نوشابه ، دلستر و دوغ تاریخ گذشته و شرینی جات دارای خواص ارگانولپتیک نامطلوب بوده است.

رئیس مرکز بهداشت افزود: در این بازدید ها ضمن انجام نمونه برداری از 84 مورد مواد غذایی مشکوک و 1181 مورد کلرسنجی و کنترل کیفی آب شرب،  تعداد تعداد 199 اخطاریه بهداشتی صادر و 18 واحد صنفی متخلف پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری بعمل آمد که در این بین 6 قلیانسرا و 5 واحد قنادی بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده اند.

رئیس مرکز بهداشت استان با تاکید بر اهمیت گزارشات مردمی در مورد تخلفات بهداشتی ازطریق سامانه کشوری190 گفت: در این مدت، تعداد 128 مورد شکایت مردمی ارجاع شده به استان قم، توسط کارشناسان مورد پیگیری و رسیدگی قرار گرفته است که بیشترین موارد آن مربوط به  صنوف رستوران، کبابی ، نانوایی و سوپرمارکت ها بوده است. وی در همین راستا از شهروندان و زائرین گرامی خواست در صورت مشاهده هرگونه نواقص و یا تخلف بهداشتی جهت پیگیری و نظارتهای دقیق توسط بازرسان مرکز بهداشت مراتب را به سامانه کشوری 190 گزارش نمایند و یا در صورت قطعی سامانه در ساعات اداری با شماره 36701967 با کارشناسان مرکز بهداشت تماس حاصل نمایند.

دکتر محبی اضافه کرد: طرح بسیج سلامت نوروزی از 24 اسفند 1401 با تشدید نظارتهای بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و بین راهی، زائرسراها، هتل ها و مهمانپذیرها و ... آغاز شده است و 14 فروردین پایان یافت ولی به دلیل همزمانی با ماه مبارک رمضان، تشدید نظارتها با تاکید بر رعایت بهداشت در مساجد ، اماکن متبرکه، ایستگاههای صلواتی، قنادیها، مراکز تهیه زولبیا بامیه، کبابیها و حلیم پزیها تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/41188
اخبار مرتبط

نظرات شما